2024.11.24, Vasárnap
Egyedülálló emelési rendszerrel épült át a MÁV szolnoki csarnoka
Fotók: MTI

Egyedülálló emelési rendszerrel épült át a MÁV szolnoki csarnoka

mti

2021.06.29. 19:33 - Hegedűs Gergely

Egy teljes KISS motorvonat egyidejű emeléséhez alkalmas csoportemelőt telepítettek; mostantól itt végzik a nagykapacitású, emeletes motorvonatok karbantartását.

Hirdetés

A KISS motorvonatok karbantartására a MÁV-Start Zrt. által 1,17 milliárd forint saját forrásból átalakított, nyolcezer négyzetméteres csarnokot adtak át kedden a vasúttársaság szolnoki járműjavítója területén.    

Fotók: MTI


Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója az ünnepélyes átadáson elmondta:

Magyarországon egyedülálló módon, egy teljes KISS motorvonat egyidejű emeléséhez alkalmas csoportemelő rendszert is telepítettek.

Hozzátette: mostantól ott végzik majd a nagykapacitású, emeletes motorvonatok karbantartását is.

Az MTI-hez eljuttatott sajtóközlemény szerint a szolnoki járműjavítóban 2020 áprilisában kezdődött meg a korszerű karbantartó bázis kialakítása a korábbi villamos mozdonyjavító csarnok területén. A kivitelezési munkák elvégzésével a MÁV-Start a MÁV-Vagont bízta meg.  


Nem lesz szükség tolatómozdonyokra

A MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója arra is kitért, hogy a csarnokban két vizsgálócsatornát építettek ki mindkét vágány teljes hosszában, amelyek LED-es megvilágítást kaptak.

A járművek magasabban elhelyezett részegységeihez az erre a célra fejlesztett mobil állványok biztosítják a hozzáférést.

Számos épületgépészeti átalakítás és fejlesztés is megvalósult. 

A kialakított karbantartó bázis számára Magyarországon egyedülállóan, egy teljes KISS motorvonat - forgóvázakkal együtt történő - egyidejű emeléséhez EMANUEL gyártmányú, 24 önálló emelőoszlopból álló csoportemelő rendszert telepítettek. Az emelés biztonságát a mai kor színvonalának megfelelő, integrált vezérlési és védelmi funkciók segítik elő. Az emelőoszlopok a használaton kívüli időszakban könnyen mozgathatóak, ezáltal a járművek minden része hozzáférhető a karbantartási feladatok elvégzése során.  

Már korábban elvégezték a csarnokba vezető mindkét vágány villamosítását, így a motorvonatok tolatómozdony igénybevétele nélkül a csarnok bejáratáig tudnak közlekedni - közölték.


A mostaninál ötször több emeletes KISS vonat lesz a forgalomban

A vezérigazgató elmondta, negyven, Stadler által gyártott emeletes motorvonat fog érkezni a kormány támogatásának jóvoltából, ezek főként a budapesti agglomerációban fognak közlekedni. Jelenleg már 10 KISS közlekedik a váci és a ceglédi vonalon, illetve nyáron minden hétvégén a Balatonra is lehet utazni az emeletes motorvonatokkal. Az elkövetkező hetekben kilenc KISS fog érkezni.  

Kerékgyártó József arra is kitért, hogy a vasúti járművek megújítása, karbantartása mellett az IC+ kocsik gyártása egy másik lába a cég versenyképességének, és a KISS emeletes motorvonat karbantartása jelenti a harmadik lábat. „A szolnoki üzem azért is tud fennmaradni, mert képes folyamatosan alkalmazkodni a változó világhoz, a világszínvonalú gyártáshoz, fejlesztéshez és karbantartáshoz” - jelentette ki.


A Tisza-parti városban nagy hagyománya van a vasútnak

Kállai Mária, a térség országgyűlési képviselője emlékeztetett, Szolnokon készülnek a Stadler világszínvonalú motorvonatai és ott építik az IC+ vasúti kocsikat. „A vasúti gépgyártás és javítás több ezer szolnoki család megélhetését teremti meg, ezért továbbra is azon dolgoznak, hogy Szolnokon erősítsék a vonatgyártást” - fűzte hozzá.  

Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere arról beszélt, hogy a Tisza-parti városban nagy hagyománya van a vasútnak. A jelenlegi beruházás stabilizálja a munkahelyeket - mondta, hozzátéve: az ottani munkaerő világszínvonalú munkát végez.

VasútfejlesztésMÁVSzolnok

Hírlevél

Hirdetés