2024.04.26, Péntek

Hirdetés

Helyére került a kiemelt jelentőségű fővárosi vasúti híd
Fotók: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Helyére került a kiemelt jelentőségű fővárosi vasúti híd

Vitézy Dávid / Facebook, magyarepitok.hu

2021.07.14. 19:30 - Kolinek Nóra

Az évek óta zajló Rákos és Hatvan közötti vasúti korszerűsítés részeként helyére emelték az új vasúti hidat.

Hirdetés

Június végén helyére emelték az új vasúti hidat a Könyves Kálmán körút és az 1-es villamos fölött – olvasható Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának Facebook bejegyzésében.

Itt épül a 80a és a 120a vasútvonalak, tehát a Budapestről Hatvanon át Miskolc felé és Újszászon át Szolnok felé vezető vonalakon az új, harmadik vasúti vágány a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között.

A projekt a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a Főmterv Zrt. tervei alapján valósul meg.

A képre kattintva galéria nyílik!

 

Új átszállási kapcsolat jön létre az 1-es villamos és a vasút között

A most átépülő belső szakaszon új megállót is terveznek, amely a Hungária körútnál, az új vasúti hídtól és a Könyves Kálmán körúttól keletre, a volt Északi Járműjavító mellett kapna majd helyet

– írja Vitézy Dávid.

Az új megállóban a hatvani és újszászi-szolnoki vonalról érkező elővárosi vonatok (S60, Z60, S80, Z80) kapnak majd új átszállási kapcsolatot az 1-es villamosra, és a vonatok jelentős része számára kiváltja a rákosi megállást majd.

A NIF Zrt. beruházásában Rákos és Hatvan között évek óta zajlik, és lassan véget ér a hatvani vonal teljes felújítása egy jelentős vasútfejlesztési beruházás keretében. A híd helyére emelésével most a kimaradt − és a hatvani és újszászi vonal járatainak sűrítéséhez nélkülözhetetlen − budapesti szakasz fejlesztése jutott látványos fázisába.

 

Négy elemből áll a fejlesztés

„A Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között az építkezés indult meg idén, Kőbánya felsőtől Rákosig (és tovább Rákosligetig) pedig már megkezdtük a következő fejlesztés előkészítését a Budapest Fejlesztési Központban”

− tette hozzá Vitézy Dávid.

A fejlesztés tehát összesen négy elemből áll:

  • új, harmadik vágány Keleti pu. és Kőbánya felső között − épül a NIF Zrt. beruházásában;
  • új megálló a Hungária körútnál, Közlekedési Múzeum néven − tervezése zajlik a BFK előkészítésében, építési engedélyezés folyamatban, kivitelezés jövő évtől várható;
  • új, harmadik vágány és átfogó kapacitásbővítés Kőbánya felső és Rákosliget között, Élessarokhoz áthelyezett megállással Kőbánya felsőnél és több új megállóval a X., XVII. kerületben − tervezését a BFK megkezdte;
  • átfogó felújítás Rákos és Hatvan között − előrehaladott kivitelezési állapotban, rövidesen záruló beruházás, NIF Zrt. beruházásban.

Galéria

VasútfejlesztésBudapest Fejlesztési Központ (BFK)Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.Keleti pályaudvarKőbánya felsőHatvanRákos

Hírlevél

Hirdetés