Az évek óta zajló Rákos és Hatvan közötti vasúti korszerűsítés részeként helyére emelték az új vasúti hidat.
Június végén helyére emelték az új vasúti hidat a Könyves Kálmán körút és az 1-es villamos fölött – olvasható Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának Facebook bejegyzésében.
Itt épül a 80a és a 120a vasútvonalak, tehát a Budapestről Hatvanon át Miskolc felé és Újszászon át Szolnok felé vezető vonalakon az új, harmadik vasúti vágány a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között.
A projekt a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a Főmterv Zrt. tervei alapján valósul meg.
A most átépülő belső szakaszon új megállót is terveznek, amely a Hungária körútnál, az új vasúti hídtól és a Könyves Kálmán körúttól keletre, a volt Északi Járműjavító mellett kapna majd helyet
– írja Vitézy Dávid.
Az új megállóban a hatvani és újszászi-szolnoki vonalról érkező elővárosi vonatok (S60, Z60, S80, Z80) kapnak majd új átszállási kapcsolatot az 1-es villamosra, és a vonatok jelentős része számára kiváltja a rákosi megállást majd.
A NIF Zrt. beruházásában Rákos és Hatvan között évek óta zajlik, és lassan véget ér a hatvani vonal teljes felújítása egy jelentős vasútfejlesztési beruházás keretében. A híd helyére emelésével most a kimaradt − és a hatvani és újszászi vonal járatainak sűrítéséhez nélkülözhetetlen − budapesti szakasz fejlesztése jutott látványos fázisába.
„A Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között az építkezés indult meg idén, Kőbánya felsőtől Rákosig (és tovább Rákosligetig) pedig már megkezdtük a következő fejlesztés előkészítését a Budapest Fejlesztési Központban”
− tette hozzá Vitézy Dávid.
A fejlesztés tehát összesen négy elemből áll:
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.