A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló vasúti Hídrekonstrukciós program keretén belül újabb három híd újult meg. A kivitelezést az A-Híd Zrt. végezte.
Legutóbb tavaly novemberben számoltunk be a Hídrekonstrukciós program I/3. üteméről, a 120a., Budapest – Újszász – Szolnok vasútvonal, Nagykáta – Újszász szakaszán található vasúti hidak felújítási munkálatairól. A projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósult meg uniós és hazai forrás bevonásával. A kivitelezést az A-Híd Zrt. végezte el.
A Hídrekonstrukciós program eddigi, I/1. és I/2. ütemén belül összesen hat műtárgyat építettek át a 10-es és a 40-es számú vasútvonalon. Az I/3. ütem munkálatairól szerdán délelőtt tartott sajtótájékoztatót Tápiógyörgyén a NIF Zrt.
A beruházó tájékoztatása szerint a farmosi Hajta-patak híd, a tápiógyörgyei Tápió-patak híd és az Ilike-ér híd rekonstrukciója történt meg.
A program célja az érintett vasútvonalak szűk keresztmetszetű kialakításának megszüntetése, valamint a lokális sebesség- és tengelyterhelés korlátozások felszámolása.
Az átépítések a vasúti közlekedés – egy vágányon történő – folyamatos fenntartása mellett történtek.
A sajtótájékoztatón részt vett Czerván György, a térség országgyűlési képviselője, Farkas Sándor, az A-Híd Zrt. projektvezetője és Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője.
Farkas Sándor elmondta, a projektben nevesített hidak korukat és műszaki állapotukat tekintve olyannyira elavultak voltak, hogy a rendszeres karbantartás ellenére is esedékessé vált a teljes felújításuk. A hidak átépítésével megszűnnek a lokális sebesség- és tengelyterhelés korlátozások.
Kiss Boglárka hozzátette, a Hídrekonstrukciós program tovább folytatódik az I./4. ütemben.
"A 101-es vasútvonalon a berettyóújfalui Kék-Kálló híd új, egyvágányú, 12 méteres nyílású, merev tartóbetétes vasbeton híd tengelyterhelés emelése valósul meg"
- derült ki szavaiból. "Emellett a híd átalakítása, megerősítése, illetve szükség szerinti átépítése is megtörténik. Jelen pillanatban a kivitelező kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás értékelése van folyamatban."
Czerván György örömét fejezte ki, hogy a fejlesztések által javul a vasúti közlekedés színvonala és az érintett közúti tranzitútvonalak biztonsága a választókerületben.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.