A Tisza-tó körüli kerékpárutat teljessé tevő beruházásban további két látványos, íves tartójú kerékpáros híd épül a Hódút kivitelezésében.
Újabb látványos szakaszához ért a Poroszló és Tiszafüred közötti kerékpárút építése, ami a Hódút Kft. kivitelezésében zajlik. Kedden egy óra alatt beemelték a bicikliút Tisza-hídjának egyik utolsó nagy elemét a végleges helyére.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beszámolója szerint
a hídelem beúsztatása egy 40 méteres bárka segítségével történt, amelyre egy 200 tonna teherbírású autódarut telepítettek és ez emelte a szerkezet egyik végét. A másikat pedig a szárazföldről mozgatta egy ugyanilyen daru a már elkészített alépítményekre.
Kiss Boglárka, a NIF szóvivője elomondta, miután minden elem a helyére kerül, akkor következik a korrózió védelem, a saruzás, a dilatációk kiépítése, a korlátok szerelése és a végső burkoló réteg felhelyezése.
Hozzátette, a biciklis híd a 33-as számú főút közúti hídja mellé épül fel 273 méteres hosszúsággal.
A műtárgy konzolos tartókra épülve kapcsolódik majd a közúti híd meglévő felszerkezetéhez.
A 33-as számú főút jobb oldala mellett a főúttól fizikailag elválasztott, mintegy 6,5 kilométer hosszú kerékpárút a Tisza-tó poroszlói gátjától a Tiszafüredi Ady Endre, illetve Ártéri utcákig tart majd. Ahogy azt korábban is jeleztük, a projekt által teljesen körbekerékpározhatóvá válik a Tisza-tó, a körút teljes hossza a mostani fejlesztéssel 65 kilométeres lesz.
A kerékpárút Tisza-tavi szakasza keresztezi az Eger és a Szomorka patakokat, amelyeken 308 méter, illetve 86 méter hosszú, látványos, íves tartójú, a főúttól külön szerkezetű kerékpáros hidak épülnek. A kerékpárút keresztezi a Tisza öblítő csatornáját is egy kis műtárgyon keresztül.
A kivitelezés összetettsége miatt a Tiszát keresztező kerékpáros híd 350 tonnás acélszerkezetét a folyóparton kialakított szerelőtéren állították össze. A hídelemeket két, 40 méteres bárkával úsztatják a helyükre, majd daruval emelik be a konzolszerkezetekre.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.