Ezúttal az új hegesztőrobot-rendszer is bemutatkozott az érdeklődők előtt.
A Modern Mintaüzem Program keretében gyárlátogatáson vehettek részt az érdeklődő vállalkozások május 11-én. A Weinberg’93 Építő Kft. sárospataki telephelyén legutóbb novemberben került sor hasonló alkalomra.
Az üzem mindennapjait bemutató esemény során a résztvevők megismerkedhettek az acélszerkezet-gyártó telephely automatizált gyártósorával, CNC-, fúró- és darabológépekkel, nagy teljesítményű hegesztőállomásokkal, hegesztőrobottal és automata elszívással rendelkező festőcsarnokkal.
A program keretében először mutatták be a tavaly ősszel üzembe állított felsőportálos hegesztőrobot-rendszert, amelyet a CLOOS cég készített el az acélszerkezet-gyártással is foglalkozó vállalat számára. Az új robotrendszert két robotmechanikával szerelték fel, valamint előmelegítővel, pisztolyváltó rendszerrel és online lézer szenzorral is rendelkezik, így képes szimpla és szimultán hegesztésre.
A 38 méter hosszú, 10 méter széles és 4 méter magas szerkezetet a Weinberg újonnan épült és februárban átadott "E" csarnokába telepítették.
A következő látogatást júniusban szervezik meg.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.