A napozódombbal kialakított diákotthon az új oktatási központtal együtt elegáns és határozott bevezető teret ad a Ludovikának a Nagyvárad tér felől.
Budapesten felavatták a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Orczy úti kollégiumi épülete által elnyert Építőipari Nívódíj tábláját. Az egyetem civil hallgatóinak 600 férőhelyes kollégiuma a Nagyvárad tér szomszédságában, az Orczy út és és az Üllői út sarkán jött létre.
A 13 ezer négyzetméteres intézményt a West Hungária Bau Kft., az Épkar Zrt. és a PBE Építő Kft. alkotta konzorcium kivitelezte a Finta és Társai Építész Stúdió Kft. tervei alapján. A projektben az Óbuda Group is jelentős szerepet játszott: ellátva a beruházás lebonyolítását, a mérnöki tanácsadást, valamint a műszaki ellenőri szolgáltatást.
A hétfői eseményen a tervező képviseletében Szabó Tamás János úgy fogalmazott, olyan építészeti világban élünk, ahol nehéz fogódzót találni. „Ugyanis mindent lehet kérni, és mindent meg is tudnak csinálni a kivitelezők" – mondta a Finta vezető tervezője. „Egyedüli fogódzónk, amit magunknak találtunk ki, hogy jól működő, és a használókat szolgáló házakat alkotunk, amit ez esetben is sikerült megoldani."
Az NKE Orczy Úti Kollégiuma a középület/oktatási létesítmény kategóriában nyerte el az Építőipari Nívódíjat tavaly decemberben. A zsűri értékeléséből kiderül, a kollégium 2+2 ágyas apartmanjai saját vizes blokkal, szintenként teakonyhával és közösségi terekkel jöttek létre. A földszintjén recepció, multifunkcionális termek és büfé működik, az kollégiumhoz külön út és kert kapcsolódik.
Az értékelés szerint az épület biztosítja az egyetemi Campus tér jelenleg hiányzó térfalát, így az új oktatási központtal együtt határozott, elegáns bevezető teret alkot. „A projekt anyaghasználata a kollégiumi otthonok kötetlenebb, melegebb hangulatát idézi" – áll az értékelésben.
Az épület hátterét az Orczy-park adja. A park felől nézve a parkolók takarására enyhe hajlású napozódombot alakítottak ki, melyet a kerti tó irányára tájoltak és zöldtetőként is szolgál.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.