A vállalat egy GINOP pályázat keretében részt vett az építőipari tervezés hatékonyabbá tételét elősegítő projektben.
Az építőipari képzést támogatja az A-Híd Zrt.: a magyar hídépítő mint konzorciumvezető vett részt a Széchenyi István Egyetemmel és a Project Control Expert Kft.-vel az uniós GINOP "Hatékonyabb és fenntarthatóbb építőipari megoldások a kockázatmenedzsment és a műszaki kutatás eszközeivel” című pályázatán. Az ünnepélyes projektátadó rendezvényre szerdán került sor, ahol a projekt fő eredményeit mutatták be a résztvevők.
A projektre kötött támogatási szerződést 2016 végén írták alá, és az egyetem oktatói az A-Híd Zrt. munkatársaival elkezdtek dolgozni adott témakörökön.
A projekt előrehaladtával 2017 őszétől kezdődően több egyetemi hallgató is részt vett a kutatásban, akik már az A-Híd Zrt. alkalmazásban állnak, és más projekteken is részt vesznek.
A jó kapcsolatnak köszönhetően egyéb projektekre is felvettek már frissdiplomás mérnököket, és az egyetem további potenciális humán erőforrás bázisként szolgál a cég számára.
A pályázat két fő területeten növelte a hatékonyságot:
A résztvevők kiemelték a projekt főbb eredményeit:
A projekt keretein belül a hídfők szerkezetének optimalizálásában, a hídszegély építési technológia fejlesztésében és az újgenerációs öszvérszerkezetű hidak témájában történt kutatás-fejlesztési tevékenység, emellett a hídesztétika, a zöld hídépítés és a fa-beton öszvérhidak témakörét is vizsgálták.
Az projekt összegzéseként a résztvevők kiemelték, hogy az elért eredményekkel és azok következő években történő piaci alkalmazásával hozzájárulnak az építőipar hatékonyabb és fenntarthatóbb működéséhez.
Korábban már írtunk róla, hogy az A-Híd Zrt. kiemelten kezeli a jövő szakembereinek képzését, és több alkalommal is együttműködött már oktatási intézményekkel. A közös kutatás eredményeit most az oktatási folyamatokba is beillesztette az egyetem.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.