A szezonális hatásoknak köszönhetően csökkent a lakosság rezsiköltsége, ami kismértékben élénkítette a felújítási és építési kedvet.
Az építőipari ragasztókat, segédanyagokat és szigetelő rendszereket gyártó vállalat belföldi forgalma 16 milliárd forintot tett ki az év első hat hónapjában. Ez 3,4 százalékkal marad el az előző év azonos időszakának adataihoz képest. Az export forgalma 322 millió forint volt, megegyezve az előző évi adattal.
A lassulás ellenére a vállalat elégedett az eredményekkel. Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: "Bár csökkent az árbevétel, a csökkenés mértéke csaknem felére lassult az előző negyedévihez képest, ezért elégedettek vagyunk."
A szakember szerint a forgalomcsökkenés mérséklődése jelentős részben a piaci körülmények javulásának köszönhető. A szezonális hatásoknak köszönhetően csökkent a lakosság rezsiköltsége, ami kismértékben élénkítette a felújítási és építési kedvet.
Az ügyvezető kiemelte, hogy folyamatos erőfeszítéseket tesz a vállalat a hatékonyság javítása érdekében, valamint, hogy növelje a piaci részesedését, ezzel ellensúlyozva a kereslet csökkenését.
Az év további részének kilátásait illetően Markovich Béla elmondta: „Idén nem számítunk jelentős javulásra az építőiparban. A CSOK szigorítása miatti hajrá hozhat némi élénkülést az év második felében, azonban ez várhatóan nem befolyásolja jelentősen a trendet. A nehéz helyzet ellenére a vállalat bizakodó és a terveinek megfelelő növekedéssel számol az év végére."
Az 1937-ben Milánóban alapított Mapei mára a világ legnagyobb gyártója az építőipari ragasztók, fugázók és szigetelőanyagok terén. A Mapei a 60-as évektől kezdve nemzetközi terjeszkedési stratégiát követ azért, hogy közelebb kerüljön a helyi igényekhez, és hogy a szállítási költségeket minimálisra csökkentse. Jelenleg a Mapei Csoport 57 országban, 100 leányvállalattal és 86 gyártóüzemmel rendelkezik világszerte.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.