Az MKIF Zrt. számos programmal és akcióval edukálja a „jövő járművezetőit” és az aktív sofőröket a felelősségteljes és kulturált vezetés érdekében.
Nem lehet eleget beszélni róla és nem lehet elég korán elkezdeni a biztonságos közlekedéssel való ismerkedést. Az MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő) Zrt. a gyorsforgalmi utak szintrehozása és a tervezett autópálya-fejlesztések mellett erre nagy hangsúlyt fektet kommunikációjában. Lapunk júliusban részletes összefoglalóban mutatta be azt a számos (főként online) csatornát, amelyen a vállalat a biztonságosabb közlekedés érdekében akciókat, kampányokat folytat. Emellett azonban számos olyan eleme van a stratégiai célokat megvalósító eszközöknek, amelyek személyes jelenléttel járnak.
A szervezet edukációs tevékenységének egy fontos eleme a gyerekekre irányul. Mint azt nemrégiben közzétett facebook-posztjukban is írják:
a közlekedéskultúrával, közlekedésbiztonsággal a lehető legkorábban el kell kezdeni megismertetni a gyerekeket, hogy mire aktív járművezetőkké válnak, addigra már „ereikben csörgedezzen” a felelősségteljes és kulturált, a többi közlekedőre egyenrangú partnerként tekintő vezetési stílus.
Ennek érdekében - együttműködés keretében - oktatási sarkot telepítettek a budapesti MiniPolisz nevű különleges interaktív játszó központban. A MiniPoliszban a 3-12 éves korosztály játszva ismerkedhet meg a felnőttek világával, ennek megfelelően az MKIF Zrt. által kialakított sarokban többek közt autópálya tereléseket építhetnek ki, ráadásul úgy, hogy ott egy mini mérnökség és mini autópálya is üzemel – tájékoztatta lapunkat az üzemeltető kommunikációs igazgatósága.
Hangsúlyozták: a kisebbek számára itt játék közben tudják átadni a közlekedési kultúra alapjait, ugyanakkor ez több dolog miatt is fontos. „A gyerekeken keresztül ugyanis a szülőket is el tudjuk érni, illetve azt tapasztaljuk, hogy az utakon nagyon sokszor a gyerek az, aki jelzi a szülőknek, ha valamilyen jelzés mellett elhaladnak és figyelmezteti a volán mögött ülő apát vagy anyát.”
A Társaság a szeptember 16-tól 21-ig zajló Biztonság Hete rendezvénysorozatban is aktívan részt vett: az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal és a MiniPolisszal és HUMDA-val együttműködve a játszóházban található MKIF-standoknál fogadták a gyermekeket, ahol először elméleti KRESZ vizsgát kellett tenniük, majd pedig egyedi technológiával felszerelt, igazi autóban tesztelhették „vezetési képességeiket” különböző forgalmi helyzetekben. Ezután megismerkedhettek az autópálya mérnökségeken folyó munkákkal, az utak karbantartásával és lezárásaival, valamint a közlekedésbiztonsági kvíznek köszönhetően, elindulhattak a felelős és tudatos közlekedőkké válás útján is.
A Biztonság Hete rendezvénysorozat keretében Lakitelken személyesen is betekintést nyerhettek az MKIF mérnökségének mindennapjaiba.
Az Üzemeltető folyamatosan szervez az autópálya mérnökségekre nyílt napokat, amelyen felnőttek és gyermekek is részt vehetnek: „Egyrészt közelebb tudjuk hozni az emberekhez a kollégáinkat, másrészt az utánpótlást is támogatjuk, hisz itt lehetőséget nyernek az útszakma iránt érdeklődők a betekintésre” – tájékoztatta lapunkat az igazgatóság. Ugyanezt a célt szolgálják az általános iskolákba szervezett pályaorientációs napok, amelyekre az MKIF szakemberei útellenőr autóval érkeznek, és mini KRESZ-pályákon mutatják be, hogy mivel foglalkozik egy útellenőr, és mire kell figyelni a közlekedésben.
Mindezek mellett a NIT Hungary-vel, a fuvarozók, személyszállítók érdekvédelmi szervezetével is együttműködnek: „Ez egy közös gondolkodást, tapasztalatcserét jelent a 4900 hazai céget összefogó szervezettel, amely során meghallgatjuk a javaslataikat és tanácsaikat.”
A fentiektől is közvetlenebb módon segíti az MKIF Zrt. a biztonság fejlesztését az utakon azáltal, hogy megerősítette az eddig is szoros együttműködését az Országos Mentőszolgálattal. A két szervezet szerződése értelmében ugyanis az MKIF Zrt. három mérnökségi telepén, Gödöllőn, Martonvásáron és Bicskén állomásozhatnak motoros mentők, májustól október végéig.
Ezen szolgálat egyik nagy jelentősége, hogy a motoros mentők akkor is percek alatt a helyszínre érhetnek, ha a forgalmi helyzet, dugó ezt nehezíti. Az így kiérkezett mentősök megkezdik a betegellátást, megszervezik a betegutat, amíg az esetkocsi a helyszínre ér. A motorokon, a betegellátásban nélkülözhetetlen minden felszerelés megtalálható, a lélegeztetőgépen és a gyógyszeradagoló pumpán kívül.
Ráadásul a mentőmotorosok nem csak a gyorsforgalmi hálózaton közlekedőknek segítenek, hanem a környékbeli településeken élőkhöz is riaszthatják őket. Ezzel az ott élők biztonsága is nagyobb.
Egy további előrelépés a közelmúltból, hogy a Társaság csatlakozott Európa legnagyobb civil közlekedésbiztonsági szervezetéhez. Az Európai Bizottság által létrehozott Európai Közúti Biztonsági Charta a legnagyobb civil társadalmi platform a közúti közlekedésbiztonságért: több mint 4000 állami és magánszervezet csatlakozott eddig hozzá. „Ettől azt várjuk, hogy információkat, tapasztalatokat, jól működő metodikákat könnyebben tudunk begyűjteni, amit aztán itthon is tudunk alkalmazni” – közölte az MKIF Zrt. kommunikációs igazgatósága.
Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK azért hogy el is indulhasson az építkezés. A társaság benyújtotta pályázatait az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület átépítésére.
Uniós viszonylatban Magyarország a geotermikus energiahasznosítás terén az első öt ország között helyezkedik el. E pozícióját tovább erősítheti a termelési technológiák és a földkéregre vonatkozó adatbázis fejlesztése révén. Utóbbiban kulcsszereppel bír a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) is.