A beruházás eredményeképp ősztől a hűvösvölgyi vonalon is közlekedhetnek alacsonypadlós CAF-villamosok.
Ősztől a hűvösvölgyi vonalon is közlekedhetnek a modern, alacsonypadlós CAF-villamosok − közölte a BKV Zrt. 2023. július 25-én.
Azt írták, hogy a beruházás részeként 3400 vágányméteren korszerűsítik a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cserélnek és vágányokat építenek át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ cserélnek ki, továbbá fejlesztik az áramellátási rendszert is. A felújítás során 11 720 folyóméter földkábelt fektetnek le, kicserélnek 129 felsővezeték-oszlopot és korszerűsítenek két áramátalakító gépházat. Átépítik, akadálymentesítik a Kelemen László utca, a Zuhatag sor, valamint a Heinrich István utca megállóhelyeket is.
A közbeszerzési értesítő információi szerint a Hűvösvölgyi úti íves vágányok átépítését a Colas Alterra végzi el. A vállalat szakemberei 768 vágánymétert építenek át, 7 db felsővezeték tartó oszlopot cserélnek, és 8 db sínkenő berendezést telepítenek. Az 56/56A villamosok vonalán a Kelemen László utca és a Heinrich István utca megállóhelyeken lévő peronfelújításokért és akadálymentesítésért a TTDExpert Zrt. felel.
Az elmúlt öt hétben jellemzően befejeződtek a bontási munkák és megkezdődtek az építések. A Széll Kálmán tér és Budagyöngye állomás között a villamospálya rekonstrukciója elkészült, ezt követi az áramellátási- és jelzőberendezések felújítása. A vonal többi részén párhuzamosan zajlanak a pályaépítési, áramellátási és jelzőberendezési munkák − ismertette a BKV.
A tájékoztatás szerint a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint, amely tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés- és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is. A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV.
A pályarekonstrukció része a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésének, amelynek egyik célja, hogy minél több vonalon lehessen alacsonypadlós, modern villamosokkal utazni. Ugyan a felújítás a nyári, iskolai szünet idején zajlik, a villamos forgalmat nem akadályozó munkákra még szeptemberben is számítani kell majd − tudatták a közleményben.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.