A Corvin-negyednél a SWIETELSKY Építő Kft. már befejezte a mozgólépcsők elbontását és újak telepítésébe kezd.
Lapunk rendszeresen beszámol az M3-as metró középső szakaszán a SWIETELSKY Építő Kft. kivitelezésében haladó állomások felújításáról: a cég 7 megállót vett át a beruházó BKV Zrt.-től munkaterületként.
Mint a korábban felújított északi és a nemrég átadott déli szakaszon, itt is más-más vállalat végzi el az állomások és az alagút rekonstrukcióját. Lapunk utánajárt, jelenleg milyen fázisban tart a rekonstrukció három belvárosi állomáson.
A Corvin-negyed állomásnál a negyedik mozgólépcső bontása már elkezdődött, és az új mozgólépcsők telepítése sem várat magára; két héten belül megindul ez a folyamat is. A főszellőző új motorjait beszállították, azok telepítése április 1-jével szintén megkezdődött. A szellőzőrendszerek nélkülözhetetlen szerepéről korábbi cikkünkben tájékozódhat.
Az aluljárószinten lassan befejeződnek az építészeti és egyéb bontások, de a lejtakna ferdelift oldalán zajló szerkezetépítési munkák is a napokban érnek véget.
Következő feladatként a vágányzóna tervezett fémlemez burkolatának mintaszerelését hajtják végre.
A kábelalagutak festésével elkészültek, a meglévő és megmaradó kábeltartó szerkezetek felújítása pedig folyamatban van.
Lássuk most, mely munkákkal haladtak a Kálvin téri metróállomáson. Legkorábban a kibontott harmadik mozgólépcső szerkezeti elemeinek kiemelését végezték a gyaloglépcsőn keresztül, majd teherautóval elszállították. Ezután a harmadik mozgólépcső szerkezeti elemeinek további bontása történt meg. Ezt követően a talajnedvesség elleni szigeteléssel foglalkoztak az aluljárószinten, a padlószigetelést két rétegben végezték el. A baloldali kábelalagút festési munkái pedig elkezdődtek.
Sor került az ideiglenes elosztó átalakítására és az irányfény kiépítésére is. Az ideiglenes kapcsolótérhez pedig kiépítették a földelést, ezenkívül kialakították az állomási főszellőző nyomvonalat, valamint átépítették a mozgólépcső feletti ideiglenes világítást is.
A mozgólépcső feletti álmennyezet tartószerkezetét elbontották, emellett az ÁDI (állomási diszpécserközpont) helyiség falazása is elkezdődött.
Ugyanitt lefolyóvezeték és víznyomó vezeték kiépítését végezték el, a falhornyolások kivitelezésével együtt. A jobb vágány mellett húzódó kábelalagút festési munkái elkezdődtek.
Ezen az állomáson is folytatódtak a korábban megkezdett munkák, mint például a lejtaknában a ferdelift tartószerkezetének építése, a kábelalagutak takarítása, valamint a felszíni épületben az ÁDI helyiség bontása. Ezzel párhuzamosan megkezdődött, és be is fejeződött a pénztár helyiség bontása. A mozgólépcső géptér szinten elkezdődött a födém alátámasztó acél keretek beépítése.
Miután sikeres tisztasági mérést végeztek az összevont I. és II. azbesztmentesítési zónában, azok elbontásának befejeztével a peron szinti elektromos terekben megkezdődhetett az alapok és a falak bontása, majd új szerkezetek építése.
A peron alatti szinten az állomás egyik felén glettelés és festés történt mind az új, mind pedig a meglévő, illetve felújítandó szerkezeteken, míg az állomás másik felén tovább haladtak a bontási munkák. Az állomási főszellőzőben a vízelvezetés céljából történő betonaljzat vágással párhuzamosan megkezdődött a vasbeton falak vasszerelése és zsaluzása. Elektromos oldalról a kábel alagutakban folytatódtak a kábelbontások, megkezdődött a P-1 szinten az alapszerelés, és az állomás több területén is a kábeltartó szerkezetek nyomvonalának kiépítése.
A gépészeti munkák közül kiemelendő a P-1 szinten a csurgalékvíz vezeték elhelyezése és sikeres víztartási próbája.
Az állomási főszellőzőben még kiépítés alatt lévő vízelvezető vezetékek és a mozgólépcső géptér szinten a nyomott szennyvíz tartószerkezetének elhelyezése zajlik.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.