2021.06.23, Szerda
Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák, Kálvin tér: ezek a munkák zajlanak az M3-as metró három állomásán
Fotó: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu (A fotók a Deák Ferenc téri és a Nyugati pályaudvar állomásokat ábrázolják.)

Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák, Kálvin tér: ezek a munkák zajlanak az M3-as metró három állomásán

magyarepitok.hu

2021.04.07. 10:00 - Kalácska Nóra

A Corvin-negyednél a SWIETELSKY Építő Kft. már befejezte a mozgólépcsők elbontását és újak telepítésébe kezd.

Hirdetés

Lapunk rendszeresen beszámol az M3-as metró középső szakaszán a SWIETELSKY Építő Kft. kivitelezésében haladó állomások felújításáról: a cég 7 megállót vett át a beruházó BKV Zrt.-től munkaterületként.

Mint a korábban felújított északi és a nemrég átadott déli szakaszon, itt is más-más vállalat végzi el az állomások és az alagút rekonstrukcióját. Lapunk utánajárt, jelenleg milyen fázisban tart a rekonstrukció három belvárosi állomáson.

Fotó: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Corvin-negyed állomás

A Corvin-negyed állomásnál a negyedik mozgólépcső bontása már elkezdődött, és az új mozgólépcsők telepítése sem várat magára; két héten belül megindul ez a folyamat is. A főszellőző új motorjait beszállították, azok telepítése április 1-jével szintén megkezdődött. A szellőzőrendszerek nélkülözhetetlen szerepéről korábbi cikkünkben tájékozódhat.

Az aluljárószinten lassan befejeződnek az építészeti és egyéb bontások, de a lejtakna ferdelift oldalán zajló szerkezetépítési munkák is a napokban érnek véget.

Következő feladatként a vágányzóna tervezett fémlemez burkolatának mintaszerelését hajtják végre.

A kábelalagutak festésével elkészültek, a meglévő és megmaradó kábeltartó szerkezetek felújítása pedig folyamatban van.

Kálvin tér állomás

Lássuk most, mely munkákkal haladtak a Kálvin téri metróállomáson. Legkorábban a kibontott harmadik mozgólépcső szerkezeti elemeinek kiemelését végezték a gyaloglépcsőn keresztül, majd teherautóval elszállították. Ezután a harmadik mozgólépcső szerkezeti elemeinek további bontása történt meg. Ezt követően a talajnedvesség elleni szigeteléssel foglalkoztak az aluljárószinten, a padlószigetelést két rétegben végezték el. A baloldali kábelalagút festési munkái pedig elkezdődtek.  

Sor került az ideiglenes elosztó átalakítására és az irányfény kiépítésére is. Az ideiglenes kapcsolótérhez pedig kiépítették a földelést, ezenkívül kialakították az állomási főszellőző nyomvonalat, valamint átépítették a mozgólépcső feletti ideiglenes világítást is.

A mozgólépcső feletti álmennyezet tartószerkezetét elbontották, emellett az ÁDI (állomási diszpécserközpont) helyiség falazása is elkezdődött.

Ugyanitt lefolyóvezeték és víznyomó vezeték kiépítését végezték el, a falhornyolások kivitelezésével együtt. A jobb vágány mellett húzódó kábelalagút festési munkái elkezdődtek.

Semmelweis Klinikák állomás

Ezen az állomáson is folytatódtak a korábban megkezdett munkák, mint például a lejtaknában a ferdelift tartószerkezetének építése, a kábelalagutak takarítása, valamint a felszíni épületben az ÁDI helyiség bontása. Ezzel párhuzamosan megkezdődött, és be is fejeződött a pénztár helyiség bontása. A mozgólépcső géptér szinten elkezdődött a födém alátámasztó acél keretek beépítése.

Miután sikeres tisztasági mérést végeztek az összevont I. és II. azbesztmentesítési zónában, azok elbontásának befejeztével a peron szinti elektromos terekben megkezdődhetett az alapok és a falak bontása, majd új szerkezetek építése.

A peron alatti szinten az állomás egyik felén glettelés és festés történt mind az új, mind pedig a meglévő, illetve felújítandó szerkezeteken, míg az állomás másik felén tovább haladtak a bontási munkák. Az állomási főszellőzőben a vízelvezetés céljából történő betonaljzat vágással párhuzamosan megkezdődött a vasbeton falak vasszerelése és zsaluzása. Elektromos oldalról a kábel alagutakban folytatódtak a kábelbontások, megkezdődött a P-1 szinten az alapszerelés, és az állomás több területén is a kábeltartó szerkezetek nyomvonalának kiépítése.

A gépészeti munkák közül kiemelendő a P-1 szinten a csurgalékvíz vezeték elhelyezése és sikeres víztartási próbája.

Az állomási főszellőzőben még kiépítés alatt lévő vízelvezető vezetékek és a mozgólépcső géptér szinten a nyomott szennyvíz tartószerkezetének elhelyezése zajlik.

Galéria

M3-as metróSwietelsky Magyarország Kft.M3-as metróBKVBudapestmetrófelújítás

Hírlevél

Hirdetés