2021.09.26, Vasárnap
M3-as metró: 2022 tavaszán ismét a forgalomé lesz három belvárosi állomás
Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu (a képek az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar llomásokon, illetve a köztök futó alagúti szakaszon készültek augusztus második felében)

M3-as metró: 2022 tavaszán ismét a forgalomé lesz három belvárosi állomás

magyarepitok.hu

2021.09.06. 12:12 - Szabó Ákos

A Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák is megnyílik az utasforgalom között: az állomásokon a SWIETELSKY Építő Kft. dolgozik. Az alagutakban a Swietelsky Vasúttechnika pedig már befejezte a bal vágány cseréjét és elkezdte a jobb vágány bontását.

Hirdetés

Jó hírek a fővárosi közlekedőknek, az M3-as metró utolsó szakasza, a Lehel tér-Nagyvárad tér építkezése feszített tempóban halad – derül ki a beruházó BKV Zrt. közleményéből. Cikksorozatunkban rendszeresen beszámolunk a föld alatt zajló munkákról, most tavasszal a fővárosi közlekedők pedig már nem csupán fotókon és videókon keresztül láthatják majd a munkálatok eredményét:

a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomások újra megnyílnak az utasforgalom előtt.

 

 

Az óriásprojekt generálkivitelezési munkái két részre oszthatóak: a megállók átépítését és modernizálását a Nagyvárad tértől a Lehel térig a SWIETELSKY Építő Kft. végzi el, az alagutakban és a síneken (illetve az utastájékoztató rendszereken) az ugyanahhoz az osztrák konszernhez tartozó, de külön vezetésű és szervezetű Swietelsky Vasúttechnika Kft. dolgozik (a már átadott északi és déli szakaszokon ugyanúgy, mint jelenleg a középsőn). Mindezt a Főmterv Zrt.-Uvaterv Zrt. konzorciumának tervei alapján végzik el.

 

Az alagutakban már a jobb vágányon dolgoznak

 

Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Az alagútban befejeződött a bal vágány cseréje és elkezdődött a jobb vágány bontása. A teljes vonalon végeznek felújítási munkálatokat, szakaszosan más-más részfeladatot teljesítenek. A vonali főszellőzőkben is elindult az injektálás, és az új kábeltarók beépítése is a végéhez közeledik.

Az alagútban befejeződött a bal vágány cseréje és elkezdődött a jobb vágány bontása.

A teljes vonalon végeznek felújítási munkálatokat, szakaszosan más-más részfeladatot teljesítenek. A vonali főszellőzőkben is elindult az injektálás, és az új kábeltarók beépítése is a végéhez közeledik.

 

A Lehel téren és a Nagyvárad téren is nagyobb sebességre kapcsolt a felújítás

 

 

A BKV közleményében beszámolnak az előre haladásról. Mint írják, a Lehel tér és Nagyvárad tér állomásokon a rekonstrukciót előkészítő jelentős munkafázisokat végeztek el.

A Lehel téren eltűnt a középső lépcsősor, a Nagyvárad téren szigorú szabályok betartása mellett elbontották az azbesztet tartalmazó burkolatokat.

Az utasforgalomnak történő átadás előtt elvégzett laboratóriumi vizsgálatok nem mutattak ki veszélyes anyagot az állomás légterében.

 

A Deák tér új felvonójához vezető alagút is egyre jobban hasonlít végső formájához

 

 

A belvárosi állomások felújítása különböző ütemben zajlik. A Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Deák Ferenc tér, Ferenciek tere állomásokon bontásokat végeznek, máshol építenek. Az új gépészeti eszközök beszállítása és beépítése is folyamatos.

A Deák Ferenc téren az M2 és M3 vonalakat összekötő folyosó megtisztult, és lassan elnyeri végső formáját az új liftakna is.

 

A három állomás, ahol tavasszal már megállnak a metrók

 

 

A Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák állomások gyorsan és látványosan változnak. A három helyszínen már épülnek az állomási diszpécser helyiségek, lassan minden új mozgólépcső a helyére kerül, a modern gépészeti rendszerek és áramellátást biztosító berendezések üzembe helyezése is elkezdődött.

A Semmelweis Klinikák állomáson már látható egy-egy végső belsőépítészeti elem és az utastér arculatát meghatározó napsárga szín.

Ez a három állomás 2022 tavaszán újra megnyílik az utasforgalom előtt.

Galéria

M3-as metróM3-as metróSwietelsky Magyarország Kft.Swietelsky Vasúttechnika Kft.metrófelújításmetrófejlesztésBudapest

Hírlevél

Hirdetés