A Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák is megnyílik az utasforgalom között: az állomásokon a SWIETELSKY Építő Kft. dolgozik. Az alagutakban a Swietelsky Vasúttechnika pedig már befejezte a bal vágány cseréjét és elkezdte a jobb vágány bontását.
Jó hírek a fővárosi közlekedőknek, az M3-as metró utolsó szakasza, a Lehel tér-Nagyvárad tér építkezése feszített tempóban halad – derül ki a beruházó BKV Zrt. közleményéből. Cikksorozatunkban rendszeresen beszámolunk a föld alatt zajló munkákról, most tavasszal a fővárosi közlekedők pedig már nem csupán fotókon és videókon keresztül láthatják majd a munkálatok eredményét:
a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomások újra megnyílnak az utasforgalom előtt.
Az óriásprojekt generálkivitelezési munkái két részre oszthatóak: a megállók átépítését és modernizálását a Nagyvárad tértől a Lehel térig a SWIETELSKY Építő Kft. végzi el, az alagutakban és a síneken (illetve az utastájékoztató rendszereken) az ugyanahhoz az osztrák konszernhez tartozó, de külön vezetésű és szervezetű Swietelsky Vasúttechnika Kft. dolgozik (a már átadott északi és déli szakaszokon ugyanúgy, mint jelenleg a középsőn). Mindezt a Főmterv Zrt.-Uvaterv Zrt. konzorciumának tervei alapján végzik el.
Az alagútban befejeződött a bal vágány cseréje és elkezdődött a jobb vágány bontása. A teljes vonalon végeznek felújítási munkálatokat, szakaszosan más-más részfeladatot teljesítenek. A vonali főszellőzőkben is elindult az injektálás, és az új kábeltarók beépítése is a végéhez közeledik.
Az alagútban befejeződött a bal vágány cseréje és elkezdődött a jobb vágány bontása.
A teljes vonalon végeznek felújítási munkálatokat, szakaszosan más-más részfeladatot teljesítenek. A vonali főszellőzőkben is elindult az injektálás, és az új kábeltarók beépítése is a végéhez közeledik.
A BKV közleményében beszámolnak az előre haladásról. Mint írják, a Lehel tér és Nagyvárad tér állomásokon a rekonstrukciót előkészítő jelentős munkafázisokat végeztek el.
A Lehel téren eltűnt a középső lépcsősor, a Nagyvárad téren szigorú szabályok betartása mellett elbontották az azbesztet tartalmazó burkolatokat.
Az utasforgalomnak történő átadás előtt elvégzett laboratóriumi vizsgálatok nem mutattak ki veszélyes anyagot az állomás légterében.
A belvárosi állomások felújítása különböző ütemben zajlik. A Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Deák Ferenc tér, Ferenciek tere állomásokon bontásokat végeznek, máshol építenek. Az új gépészeti eszközök beszállítása és beépítése is folyamatos.
A Deák Ferenc téren az M2 és M3 vonalakat összekötő folyosó megtisztult, és lassan elnyeri végső formáját az új liftakna is.
A Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák állomások gyorsan és látványosan változnak. A három helyszínen már épülnek az állomási diszpécser helyiségek, lassan minden új mozgólépcső a helyére kerül, a modern gépészeti rendszerek és áramellátást biztosító berendezések üzembe helyezése is elkezdődött.
A Semmelweis Klinikák állomáson már látható egy-egy végső belsőépítészeti elem és az utastér arculatát meghatározó napsárga szín.
Ez a három állomás 2022 tavaszán újra megnyílik az utasforgalom előtt.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.