A Corvin-negyednél már a negyedik mozgólépcsőt szerelik, a Klinikáknál a felszínen és a föld alatt egyaránt zajlik a munka.
Mint minden hónapban, most is beszámolunk a 3-as metró felújításával kapcsolatos legfrissebb hírekről. Legutóbbi cikkünkben írtunk arról, hogy 2022 tavaszán három állomás újra megnyílik az utasforgalom előtt: a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák.
Az előrehozott átadás érdekében e három helyen gyorsított ütemben halad a kivitelezés. Jelenleg összesen hét belvárosi állomáson zajlik teljeskörű felújítás, a Lehel tér és Nagyvárad tér állomásokon pedig már tartanak a korszerűsítést előkészítő munkálatok.
Az állomások újjáépítését a belvárosi szakaszon a Lehel tértől a Nagyvárad térig a SWIETELSKY Építő Kft. végzi. A vasúti sínrendszert pedig az azonos konszernhez tartozó, külön irányítású Swietelsky Vasúttechnika Kft. építi ki, mindezt a Főmterv Zrt. és az Uvaterv Zrt. tervei alapján a BKV Zrt. beruházásában.
A Corvin-negyed állomáson nagyon jól haladnak a munkák. A SWIETELSKY Építő Kft. munkatársaitól kapott információk alapján már a 4. mozgólépcsőt építik be és a napokban megkezdődik a ferdelift berakása is.
A peronszinti gránitburkolat még készül, de
a lemezburkolatok háttérszerkezetei - álmennyezet, oldalfalburkolat és vágánytéri burkolatok – már gyakorlatilag elkészültek.
Az állomás üzemi tereiben is jól haladnak a szakemberek: felület képzés és burkolási munkák zajlanak, a felszíni lift szerkezetépítése és szigetelési munkái pedig már 4 hete megkezdődtek.
Az állomás szellőző- és folyadékhűtő berendezéseit már beépítették, a peronszinten még folyamatban van a légkezelők és a folyadékhűtők bekötése.
Mint ahogy arról már korábban beszámoltunk, a Semmelweis Klinikák állomáson már látható egy-egy végső belsőépítészeti elem és az utastér arculatát meghatározó napsárga szín.
Most a felszíni épület homlokzatának beugrását vakolják, ezzel párhuzamosan felhelyezik az épület mészkőburkolatát.
Az „ÁDI” helyiségcsoport aljzatbetonozása befejeződött, a szárazépítési munka a végéhez közeledik, ezt követően elkészülhet a padlóburkolat.
Hamarosan beszállítják a liftet a lejtaknába.
Mindeközben a mozgólépcső géptérben is folytatódtak a gépészeti munkák és az elektromos nyomvonal építések. Beépítették a födém alátámasztó acélgerendákat és befejeződött a gépalapok komplettírozása. A 77 négyzetméteres helyiségben hamarosan elkészül a csempeburkolatot is.
A lejtaknában a bontási és a felületjavítási munkálatok befejezését követően szerkezetépítéssel folytatódott a folyamat.
Elhelyezték a mozgólépcső tartó acélgerendákat és jelenleg is zajlik a beszállításhoz szükséges segédszerkezetek telepítése. Ezzel párhuzamosan a ferdelift elválasztó üvegfal acélszerkezetének szerelése zajlik.
Közben megkezdődtek a munkák a peronszinten is: készítik a gránit padlóburkolatot, festik a torkrét mennyezetet. Még folyamatban van a falburkolatok tartószerkezeteinek felhelyezése és a jobb vágánytér injektálása.
Az új akku térben befejeződött a greslap padlóburkolás, a főszellőzőben pedig elkészült a függőakna falának lőttbetonos megerősítése.
Végül, az állomás teljes területén további munkákat végeztek, ezek például:
- válaszfal építés,
- nyílászáró felújítás,
- festés,
- lakatos szerkezetek felújítása,
- elektromos nyomvonal kiépítése,
- főszellőző készre szerelése.
Amennyiben a felújítási munkák továbbra is a tervek szerint haladnak, az M3-as metrón 2023 tavaszán újra a teljes vonalon közlekedhet az utazóközönség.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.