Az M3 metró felújítását csak úgy tudják folytatni, ha lesz egy hosszabb idejű vágányzár. A soron következő feladatok ugyanis csak áramszünet mellett végezhetők el.
Nincs más lehetőség az M3 metró felújításával kapcsolatos további fontos feladatok elvégzésére, csak az, ha újra leállítják a vonal középső és déli szakaszán a metróforgalmat. A nyári időszakban ezért nyolc hétig (június 18. és augusztus 14. között) a metró csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekedik majd. Utóbbi állomás és Kőbánya-Kispest között pótlóbuszokkal közlekedhetnek majd az utasok. Erről a múlt csütörtöki, április 28-i sajtótájékoztatóján beszélt Radnay Tibor a BKV metró felújítási projektigazgatója és Tarsoly András a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) forgalomszervezési vezetője.
Az elvégzendő feladatokról és a szükséges lezárás okáról Hernádi Péter a Swietelsky Vasúttechnika Kft. projektvezetője tájékoztatta lapunkat.
„Az egyik ilyen feladat a Lehel téri kitérő rendszer átépítése, amire eddig még nem kerülhetett sor. A másik a Szabó Ervin téren található diszpécserház, ami az M3 metró lelke, innen látják el a teljes metróvonal központi felügyeletét és irányítását. Itt egyelőre még a régi, felújítás előtti rendszerek működnek, és mivel ezek garantálják a metró üzembiztonságát, ezek felújítására eddig nem volt mód.”
Hernádi Péter kiemelte: „Ezeket a szükséges munkafolyamatokat csak úgy lehet megvalósítani, ha nincs metróforgalom, hiszen mind a vágányzóna, mind az utasforgalmi terek, mind az üzemi terek egy része nem megközelíthető, amikor a metró közlekedik, üzembiztonság, illetve áramütés veszélye miatt. A feladatok időszükséglete ráadásul meghaladja az éjszakai és hétvégi vágányzárakban rendelkezésre álló időablakokat. Ezért van szükség a nyolc hétig tartó lezárásra.”
Az, hogy a leállást az iskolaszünetre időzítették, nem véletlen, hiszen ilyenkor egész Budapestnek, így a metróvonalaknak is nagyságrendekkel kisebb a forgalmi terhelése, főként az egyébként szokásos reggeli csúcsidőszakban.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.