2022.06.28, Kedd
M3: Okkal zárják le nyáron újra a májusban forgalomba lépő három metróállomást
Fotók: Nagy MIhály/magyarepitok.hu (korábbi munkálatok)

M3: Okkal zárják le nyáron újra a májusban forgalomba lépő három metróállomást

magyarepitok.hu

2022.05.02. 17:15 - Bíró Beáta

Az M3 metró felújítását csak úgy tudják folytatni, ha lesz egy hosszabb idejű vágányzár. A soron következő feladatok ugyanis csak áramszünet mellett végezhetők el.

Hirdetés

Nincs más lehetőség az M3 metró felújításával kapcsolatos további fontos feladatok elvégzésére, csak az, ha újra leállítják a vonal középső és déli szakaszán a metróforgalmat. A nyári időszakban ezért nyolc hétig (június 18. és augusztus 14. között) a metró csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekedik majd. Utóbbi állomás és Kőbánya-Kispest között pótlóbuszokkal közlekedhetnek majd az utasok. Erről a múlt csütörtöki, április 28-i sajtótájékoztatóján beszélt Radnay Tibor a BKV metró felújítási projektigazgatója és Tarsoly András a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) forgalomszervezési vezetője.

Az elvégzendő feladatokról és a szükséges lezárás okáról Hernádi Péter a Swietelsky Vasúttechnika Kft. projektvezetője tájékoztatta lapunkat.

„Az egyik ilyen feladat a Lehel téri kitérő rendszer átépítése, amire eddig még nem kerülhetett sor. A másik a Szabó Ervin téren található diszpécserház, ami az M3 metró lelke, innen látják el a teljes metróvonal központi felügyeletét és irányítását. Itt egyelőre még a régi, felújítás előtti rendszerek működnek, és mivel ezek garantálják a metró üzembiztonságát, ezek felújítására eddig nem volt mód.”

 

 

Hernádi Péter kiemelte: „Ezeket a szükséges munkafolyamatokat csak úgy lehet megvalósítani, ha nincs metróforgalom, hiszen mind a vágányzóna, mind az utasforgalmi terek, mind az üzemi terek egy része nem megközelíthető, amikor a metró közlekedik, üzembiztonság, illetve áramütés veszélye miatt. A feladatok időszükséglete ráadásul meghaladja az éjszakai és hétvégi vágányzárakban rendelkezésre álló időablakokat. Ezért van szükség a nyolc hétig tartó lezárásra.”

Az, hogy a leállást az iskolaszünetre időzítették, nem véletlen, hiszen ilyenkor egész Budapestnek, így a metróvonalaknak is nagyságrendekkel kisebb a forgalmi terhelése, főként az egyébként szokásos reggeli csúcsidőszakban.

M3-as metróSwietelsky Vasúttechnika Kft.BKKM3-as metrómetrófelújításSwietelsky Magyarország Kft.

Hírlevél