Az elmúlt hetekben elkészült az álmennyezet, oldalfalburkolatok, kábeltakaró, valamint a peronburkolat is.
Látványosan haladt előre az M3-as metró állomásait kivitelező SWIETELSKY Építő Kft. a Ferenciek tere állomáson, a nyári nyolchetes vágányzár időszakában. Minden feladatot elvégeztek, amit erre az időszakra terveztek.
Elkészült a vágányzóna akusztikus burkolata, valamint az alagútszakaszokban is feltették az akusztikai hangelnyelő paneleket. Kiépítették a négy csatlakozó alagútszakasznál a vízköddel oltó rendszert és a főszellőző bekábelezése is megtörtént.
Az elmúlt hetekben a lejtaknában is látványosan haladtak a munkálatokkal. A Ferenciek terén – hasonlóan a Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomáshoz – ferdepályás felvonó biztosítja az akadálymentes közlekedést, amely mellett három mozgólépcső üzemel majd. Utóbbiakat már beemelték a helyükre, a lépcsőkocsikat is beépítették, a hozzá tartozó vezérlőszekrények telepítése is megtörtént a gépházban. A ferdelift főbb szerkezeteit beállították és elkezdték a felvonó melletti üvegfalhoz az acélszerkezetek beépítését.
A fémlemezburkolatok, valamint az oldalfal burkolatok tartószerkezeteinek munkái elkezdődtek és kialakították az álmennyezet feletti teljes elektromos és gyengeáramú nyomvonalakat is.
Augusztusban szintén elkezdődött a peronszint fix álmennyezeti fémlemez elemei és az oldalfalburkolat-elemek felhelyezése (ez utóbbiak a Kálvin térihez hasonló perforált fémlemezek, ám itt aranyszínűek). Ebben a folyamatban elsőként a standard méretű elemeket helyezik el, majd helyszíni mérések segítségével kerülnek helyükre az egyedi méretű, nem standard alakú burkolatelemek.
A már eddig is beépített burkolati elemeknek köszönhetően ez az állomásrész kifejezetten látványosan néz ki: a végső, átadásra kerülő állapotot már kezd kirajzolódni.
Mindezeken túl a SWIETELSKY szakembereitől lapunk megtudta: a peronszinti álmennyezet akusztikai burkolatai is részben a helyükre kerültek már, illetve elkészült a peron kőburkolata is. Hangsúlyozták még: a munka az ütemterv szerint halad, és a metró területén dolgozó többi kivitelezővel is összehangolt az együttműködés.
Több szakág együttes munkájának sikere, hogy a gépészeti területen is jelentős előrehaladás tapasztalható: kimerítő hónapokon vannak túl a szakemberek. A hűtési rendszerek, a légkezelő berendezések és a hozzá tartozó szellőző vezetékek, valamint a tűzivíz és ivóvíz teljes hálózata és a főszellőzés rendszere is száz százalékban elkészült.
A vízköddel-oltó rendszer alapszerelése is 90 százalékos készültségű, a gépészeti rendszerek beüzemeléséhez szükséges beszabályozások és mérések ütemezetten megkezdődtek.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.