Befejezi a Swietelsky Vasúttechnika a metróforgalom nyolchetes leállására kitűzött munkákat.
Ütemterv szerint halad az M3-as metró felújításában részt vevő Swietelsky Vasúttechnika Kft. a nyárra tervezett felújítási munkálatokkal – tudtuk meg a kivitelező cégtől. Mint azt korábban megírtuk: a metrófelújítás további részfeladatai csak áramtalanítás mellett végezhetők el, ezért kellett június 18-tól nyolc hétre lezárni a középső és a déli szakaszt. A metróforgalom az eredeti tervek szerint augusztus 15-én újraindulhat – erősítette meg közleményben a BKK (Budapesti Közlekedési Központ).
A Swietelsky Vasúttechnika Kft. a nyolchetes vágányzárban tervezte a Lehel téri vágánykapcsolatok kitérőinek átépítését, amely kiemelten fontos a vágányzár utáni időszakban a Deák tér és Dózsa György állomások közötti munkaterületek megközelítéséhez, a felújítási munkálatok sikeres folytatásához.
Ebben az időszakban készül el továbbá
Ennek köszönhetően a KFM a már felújított helységbe költözhet vissza, így a további munkák már nem zavarják a forgalom irányítását.
Mindezeken túl számos fontos munkavégzés is folytatódott:
„Mindenhol nagy erőkkel zajlik a komplex alagútfelújítás is, hogy az utazóközönség mielőbb birtokba vehesse a korszerű, felújított metrót” – közölte lapunkkal a Vasúttechnika illetékese. A munkálatokat lapunk folyamatosan követte, júniusban részletes cikket közöltünk a feladatokról.
A BKK közleményben erősítette meg, hogy az M3-as metró vonalán nyárra tervezett felújítási munkák befejeztével augusztus 15-től újra jár a metró a déli szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér között. A Kálvin tértől továbbra is metrópótló busszal lehet utazni. A metró a Nagyvárad téren nem áll meg, a tér környéke az M30-as állomáspótló busszal, illetve alternatív járatokkal közelíthető meg. Ezt megelőzőleg, illetve ezzel egyidejűleg – augusztus 13-16. között – 4 napon át pótlóbusz jár az M3-as metró helyett az újpesti szakaszon is.
Pontos információk a BKK közleményében olvashatók.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.