A BKV és a BKK már májusban bejelentette, hogy a nyári szünetben a felújítási munkálatok miatt újra le kell zárni az M3-as metró középső és déli szakaszát.
Lapunk májusban közölt cikket az M3-as metró felújításának újabb lépéséről, amelyben az egyik érintett kivitelező cég szakmailag indokolta meg a lezárás szükségességét. Hernádi Péter, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. projektvezetője az elvégzendő feladatokról és a lezárás okáról akkor úgy tájékoztatott:
Az egyik feladat a Lehel téri kitérőrendszer átépítése, amire eddig még nem kerülhetett sor. A másik pedig a Szabó Ervin téren található diszpécserház felújítása, ahonnan a teljes M3-as metróvonal központi felügyeletét és irányítását ellátják. Itt még a régi, felújítás előtti rendszerek működnek, és mivel ezek garantálják a metró üzembiztonságát, ezek felújítására eddig nem volt mód.
Hernádi Péter kiemelte:
Ezeket a szükséges munkafolyamatokat csak úgy lehet megvalósítani, ha nincs metróforgalom, hiszen mind a vágányzóna, mind az utasforgalmi terek, mind az üzemi terek egy része nem megközelíthető, amikor a metró közlekedik, üzembiztonság, illetve áramütés veszélye miatt.
A nyolc hétig tartó lezárásra azért is szükség van, mert az éjszakai és hétvégi vágányzárakban rendelkezésre álló idő kevés lett volna a feladatok elvégzéséhez. Így viszont zavartalanul, dinamikusan tudják végezni a munkálatokat.
Június 18-tól, szombattól augusztus közepéig tehát minden nap csak az északi szakaszon, Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között jár az M3-as metró. A BKK közleménye szerint Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között akadálymentes, légkondicionált pótlóbuszokkal lehet utazni, amelyek rendkívül sűrűn, csúcsidőszakban 1 percnél is gyakrabban indulnak. A felújítással járó forgalomkorlátozások idején az M3-as metró nyomvonalán a közösségi közlekedéssel és autóval közlekedők türelmét és megértését kéri a BKK. A felújítással kapcsolatos minden friss információ elérhető a BKK weboldalán.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.