Jól haladnak az M3-as metró felújításához kapcsolódó rekonstrukciós munkálatok a Kőér utcai járműtelepen.
Újabb üteméhez érkezett a pályahálózat átépítése a BKV Kőér utcai járműtelepén. A munkálatokat az M3-as metró felújításához kapcsolódóan a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végzi, korszerűsítve ezáltal a vonali üzem kiszolgálását biztosító járműtelep megközelítési útvonalát. A folyamatról korábban már beszámoltunk.
A mostani, VI. ütemben egy új vágánykapcsolatot alakított ki a kivitelező cég olyan módon, hogy a XV. számú vágányba egy kitérőt épített be, melyre csatlakoztatta - új nyomvonal kialakításával - a XVIII. számú, eddig ütközőbakkal végződő csonkavágányt.
A beépített 48-XVII. rendszerű kitérő a III. számú lírában korábban elbontott 48 rendszerű kitérők vasanyagának és aljkészletének felhasználásával, a hiányzó alkatrészek cseréjével valósult meg.
Az építés különlegessége, hogy a kitérő keresztezi a Tároló csarnok előtti közműalagutat, így az azon való átvezetésre két vasbeton gerendát kellett építeni, és az alagútban használt és jóváhagyott technológiával a leerősítéseket kialakítani.
A már említett VI. ütem további feladatai
A vágánykapcsolat elkészülte után a vasbetonlemezes és a zúzottkő ágyazatú felépítmények találkozásainál az alátámasztás merevség-különbségeinek kiegyenlítésére lépcsőzetes kialakítású ágyazatragasztást kell még elvégezni.
A kitérő forgalomba helyezési eljárását novemberre tervezik.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.