A 260 méter hosszú, közel öt méter széles felüljáró a város déli és északi oldalát köti majd össze az állomás vágányhálózatát átívelve.
Megjelent a székesfehérvári vasútállomás gyalogos felüljáróra kiírt közbeszerzés a TED-en. A beruházó NIF hirdetménye szerint az állomás vágányhálózata feletti híd második ütemének kivitelezéséhez keresnek ajánlattevőket.
A feol.hu korábbi cikke szerint a 260 méter hosszú, közel öt méter széles felüljáró a város déli és északi oldalát köti majd össze. Az építmény mintegy harminc vágány felett ível át, gyalogosok, kerékpárosok számára egyaránt használható lesz. A tervek szerint része lesz a leendő fehérvári intermodális csomópontnak, ami által a buszpályaudvar is a vasútállomás mellé költözik Székesfehérváron.
A feol.hu korábban azt írta, a híd építése már 2015-ben elkezdődött, ám csak az egyik fele készült el. A befejezés a második ütem által valósul meg, ennek elkezdése az év végén vagy a jövő év elején várható, míg az átadás 2019 első negyedévében – értesült a lap a NIF kommunikációs igazgatójától Karcagi Orsolyától.
A NIF által megjelentett felhívásból kiderül, a híd acélszerkezet mellett a kivitelező feladata két lépcső megépítése is, melyek közül az egyik a közterületre, a másik a MÁV gépészeti telepére vezet.
További feladat a hídszerkezet, illetve a különböző lépcsők lefedése és oldalburkolat építése, vágányok átépítése, felsővezetékek átalakítása, területrendezés, valamint egy útépítés 300 méter hosszan.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.