A Poroszló és Tiszafüred közötti 9 kilométeres szakasz építése tavasszal indul, a tervek szerint 2019 nyarára készül el, menetesítve a bicikliseket a 33-as út veszélyeitől. A projektben 273 méter hosszú, konzolos tartószerkezeten nyugvó átkelőt építenek.
A napokban lezárult közbeszerzési eljáráson négy ajánlattevő közül a Hódút Kft. nyerte el a Poroszló és Tiszafüred közötti kerékpárút megépítésére kiírt közbeszerzést. A hír Révész Máriusz, kerékpározásért felelős kormánybiztos szerdán a fejlesztés helyszínén közölte.
Beszámolójából kiderült, a kivitelezés jövő tavasszal kezdődik, az új út a tervek szerint 2019 nyarára készül el. Ezzel a projekttel teljesen körbekerékpározhatóvá válik a Tisza-tó. A 9 kilométeres szakasz hazai költségvetési forrásból, mintegy nettó 3,1 milliárd forintból épül meg.
A politikus hozzátette, a Tisza-tó töltéséről ez évtől kitiltott autóforgalom hozadékaként
a kiskörei vízlépcsőnél október végéig 30 ezer kerékpárost regisztráltak, mely 50 százalékos növekedést jelent 2016 egészéhez képest.
Nyitrai Zsolt országgyűlési képviselő a tájékoztatón hangsúlyozta, ma Magyarországon több millió ember kerékpározik, Dánia és Hollandia után ebben a mutatóban lakosságarányosan a dobogó harmadik fokán állunk Európában.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, egy 9135 méteres szakasz teszi teljessé a Tisza-tó körüli kerékpárutat, ami a Poroszló, Sarud, Kisköre, Abádszalók, Tiszaderzs, Tiszaszőlős, Tiszafüred útvonalon, a tó körüli töltésen fut. A mostani fejlesztéssel a körút hossza 65 kilométeres lesz,
az új szakasz a nagyforgalmú 33-as út veszélyeitől mentesíti a bicikliseket.
A közbeszerzés adatai szerint a felépítendő kerékpárút Poroszlónak a Tisza-tó felőli részétől indul. Ezt követően az Eger, Szomorka patakon, valamint a Tisza-folyón, Öblítő csatornán kialakított műtárgyakon, továbbá a Debrecen-Füzesabony és a Karcag-Tiszafüred vasútvonalon keresztül a Tiszafüreden fekvő Arad utcáig tart.
A szerdai eseményen kiosztott sajtóanyag szerint az EuroVelo 11 hálózatba csatlakozó kerékpárút kialakítása során a 33-as főút Tisza-hídja mellé egy 273 méter hosszú, új, konzolos tartószerkezeten nyugvó átkelőt építenek. A projekt része továbbá két vasúti kereszteződés megépítése is.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.