2019.02.17, Vasárnap
Immár a 21-es főút befejező projektje is beindult
A 21-es főút korábban elkészült szakasza - Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Immár a 21-es főút befejező projektje is beindult

magyarepitok.hu

2018.07.20. 11:28

Hegedűs Gergely

Megvannak a győztesek a Salgótarján és az országhatár gyorsforgalmi kapcsolatát megcélzó első közbeszerzésen.

Hirdetés

Az Uvaterv Zrt. és a Vibrocomp Kft. nyerte a 21-es főút befejező szakaszára kiírt tervezői közbeszerzést. A TED hirdetménye szerint a két cég nettó 118,9 millió forintos szerződéses értéken végezheti el az Salgótarján elkerülését, valamint az országhatár elérését biztosító szakasz előkészítését.

Az M3-as autópálya és Salgótarján között 2016 júniusa óta négysávosodó 21-es főút utolsó szakaszára már idén februárban utalt az NFM államtitkára. Homolya Róbert akkor jelezte, a kormány döntött arról, hogy kiépíti a Salgótarjánt elkerülő utat is, és a 21-es főutat az országhatárig vezeti.

Ennek megfelelően a mostani nyertesek feladata hozzávetőlegesen 20 kilométernyi országos közút tanulmánytervének és környezeti hatástanulmányának elkészítése.


Nemcsak Salgótarján kap elkerülőt

A tervezőknek többek közt az alábbiakat kell figyelembe venni a beruházó NIF Zrt. által közzétett hirdetmény szerint:

  • a nyomvonalváltozatok kidolgozása során meg kell vizsgálni Salgótarján keleti, valamint nyugati irányú elkerülését is;
  • a 21-es út által érintett Bátonyterenye-Kisterenye városrész elkerülési lehetőségeire is ki kell térni;
  • szükséges figyelembe venni a 23. sz. főút Bátonyterenye-Kisterenye elkerülőhöz történő csatlakozás lehetőségét;
  • a 23. sz. főút Bátonyterenye-Kisterenye elkerülő tervezésére vonatkozóan közbeszerzési eljárás indul, a leendő tervezőnek dokumentáltan egyeztetnie kell a 23. sz. főút tervezőjével.


Még nem dőlt el, hogy lesz-e új határátkelő

Meg kell vizsgálni a meglévő határátkelőhelyre történő bekötés lehetőségét, valamint új határmetszési pont kialakításának lehetőségét, szükségességét is. A tervező feladata új határmetszési pont szükségessége esetén a tervezett magyar és szlovák oldali útszakaszok csatlakozása tekintetében a szlovák féllel folyamatos egyeztetés.

A tervezés során 110 km/h tervezési sebességet szükséges figyelembe venni. Amennyiben a vizsgált nyomvonalak – pl. alagút vagy völgyhíd építésének szükségessége miatt – várhatóan aránytalanul nagy költséggel valósíthatók meg, az esetben a tervezési sebesség csökkentésével alternatív – minimális műtárgy igénnyel megvalósítható – nyomvonalakat is ki kell dolgozni.

 

21-es főútSalgótarjánUvaterv Zrt.BátonyterenyeVibrocomp Kft.

Hirdetés

Hirdetés