Megvannak a győztesek a Salgótarján és az országhatár gyorsforgalmi kapcsolatát megcélzó első közbeszerzésen.
Az Uvaterv Zrt. és a Vibrocomp Kft. nyerte a 21-es főút befejező szakaszára kiírt tervezői közbeszerzést. A TED hirdetménye szerint a két cég nettó 118,9 millió forintos szerződéses értéken végezheti el az Salgótarján elkerülését, valamint az országhatár elérését biztosító szakasz előkészítését.
Az M3-as autópálya és Salgótarján között 2016 júniusa óta négysávosodó 21-es főút utolsó szakaszára már idén februárban utalt az NFM államtitkára. Homolya Róbert akkor jelezte, a kormány döntött arról, hogy kiépíti a Salgótarjánt elkerülő utat is, és a 21-es főutat az országhatárig vezeti.
Ennek megfelelően a mostani nyertesek feladata hozzávetőlegesen 20 kilométernyi országos közút tanulmánytervének és környezeti hatástanulmányának elkészítése.
A tervezőknek többek közt az alábbiakat kell figyelembe venni a beruházó NIF Zrt. által közzétett hirdetmény szerint:
Meg kell vizsgálni a meglévő határátkelőhelyre történő bekötés lehetőségét, valamint új határmetszési pont kialakításának lehetőségét, szükségességét is. A tervező feladata új határmetszési pont szükségessége esetén a tervezett magyar és szlovák oldali útszakaszok csatlakozása tekintetében a szlovák féllel folyamatos egyeztetés.
A tervezés során 110 km/h tervezési sebességet szükséges figyelembe venni. Amennyiben a vizsgált nyomvonalak – pl. alagút vagy völgyhíd építésének szükségessége miatt – várhatóan aránytalanul nagy költséggel valósíthatók meg, az esetben a tervezési sebesség csökkentésével alternatív – minimális műtárgy igénnyel megvalósítható – nyomvonalakat is ki kell dolgozni.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.