Közel 9 kilométernyi út rekonstrukcióját készítette el Paks és Cece között a STRABAG a Magyar Közút Nzrt. beruházásában Fejér megyében. Az átadón új gyorsforgalmi kapcsolatokról is beszéltek: az M8-as fő beruházásán felül a Komáromot az M8-assal összekötő négysávos pálya kialakításának lehetőségeiről.
Folytatódnak az útfelújítások – miután múlt héten a 402-es út szolnoki és a 84-es út nemeskéri szakaszának elkészültéről is beszámoltunk, most Cece közelében készült el egy projekt a Magyar Közút Nzrt. országszerte zajló útfelújítás-sorozatában.
A 6231-es számú, Paks és Cece között futó útszakasz Fejér megyei, közel kilenc kilométeres pályája az uniós Terület- és Településfejlesztési Operatív Program támogatásával (TOP), nettó 801 millió forintból újult meg. A feladatot a STRABAG Általános Építő Kft. és a STRABAG Építő Kft. végezte el.
Az alkalomból szervezett ünnepségen Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: tavaly a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban országszerte közel 160 útszakasz újult meg összesen több mint 500 kilométeren 65 milliárd forintból.
Kifejtette, hogy a 2010 előtti időszakban jelentős karbantartási lemaradás halmozódott fel a 32 ezer kilométeres országos közúthálózaton, ezért a célirányos felújítási programokat indítottak. 2010 és 2019 között több mint 6000 kilométernyi útszakasz rendbetétele készült el, az elvégzett beruházások összértéke 755 milliárd forint,
míg 2020-ban 214 útfelújítási projekt valósulhat meg 642 kilométeren, több mint 95 milliárd forintból.
Mosóczi László elmondta még, előkészítés alatt van Fejér megye déli része hiányzó gyorsforgalmi útkapcsolatának kiépítése is több sztráda összekapcsolásával:
az M7-es és a 710-es főút új csomópontjától induló M8-as gyorsforgalmi út a Balaton mellől Dunaújvároson át Kecskemétig vezetne, és a száz kilométeres szakasz a dunaújvárosi Pentele hídon át, a fővárost elkerülve köti majd össze a nyugati és keleti országrészeket.
Szintén Fejért érintő elképzelés és a kormány vizsgálja az M1-esről Komáromnál elágazó, Székesfehérváron át az M8-as tervezett nyomvonaláig tartó 13-as, 81-as és 63-as főutak négysávúsításának lehetőségét is - tette hozzá.
Zalaegerszeg dimbes-dombos peremkerületében, Zalabesenyőn átfogó, közműkiváltással egybekötött útfejlesztés indul.
A szatmári térség gyorsforgalmi bekötését megteremtő projektben mind a pályaszerkezet, mind a hidak építését tekintve a kitűzött célok fölött teljesített a Duna Aszfalt Építő Zrt. 2024-ben.