Az újpesti vasúti hídtól északra épülő új hídhoz kapcsolódva egy 4,6 kilométeres közlekedési folyosó is létesül a 10-es számú főút és az M3-as autópáya bevezető szakasza között.
A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) a TED-en közzétette az Aquincumi hidat és a kapcsolódó közlekedési hálózatot előkészítő közbeszerzés ajánlati felhívását. A majdani nyertes feladata egy részletes megvalósíthatósági tanulmányterv készítése lesz.
A tájékoztató szerint az új híd a 10-es számú főút és az M3-as autópáya bevezető szakasza között létesülő, 4,6 kilométeres belterületi új úttal együtt hoz létre "olyan hálózatot, amely a meglévő hálózati elemeken nem okoz feszültségeket".
A tervezési terület a Bécsi úttól a 2-es számú vasútvonal, majd Körvasút mentén a Marcheggi híddal (A váci, illetve a veresegyházi vasútvonal felett átívelő híd a 13. kerületben - a szerk.) párhuzamosan az M3-as autópálya bevezető szakaszáig tart. Az útvonal a távlati Körvasút menti körút északi szektoraként jelöli a közbeszerzés.
A tervezési feladat két munkarészre osztható. Az Aquincumi híd tervezése során az Újpest vasúti hídtól északra egy új dunai átkelő tervezendő.
Változatok kidolgozása szükséges a többtámaszú híd típusára, a felszerkezet típusára, keresztmetszeti kialakítására vonatkozóan a főágat és a mellékágat tekintve.
Az előzetes mérnöki vizsgálatok alapján 700 méter fesztávolságú teljes összhosszal lehet számolni.
A kapcsolódó közlekedési hálózat tervezése során változatok kidolgozása szükséges a kapcsolódó közlekedési hálózat nyomvonalára, ide értve a mikromobilitási, közösségi közlekedési és közúti kapcsolatokat. A nyomvonalon létesítendő csomópontok kialakítására több változatot kell bemutatni. Nem egy városi autópálya kialakítása a cél, hanem egy városi szövetbe jól illeszkedő új gyűjtő-elosztó körút létesítése.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.