A dunántúli projekt egy balesetveszélyes és rossz nyomvonalvezetésű utat vált ki, ugyanakkor a pápai repülőtér is gyorsforgalmi kapcsolatot nyer.
2020 októberében újabb jelentős útfejlesztés indult el a Dunántúlon: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában döntően új nyomvonalon létesül négysávos út 36 kilométeren Pápa és Győr között. A 83-as főúton a Pápa és Tét közötti déli szakasz a Duna Aszfalt Zrt., míg a Tét és Győr közötti északi szakasz a Soltút Kft. generálkivitelezésében valósul meg. A déli szakaszon az EuroAszfalt Kft. alvállalkozóként működik közre.
A 83-as főúton Pápa és Győr között megépül hat darab különszintű csomópont, valamint 23 darab híd. Mindezek mellett egy bekötőút is kiépül, amely a pápai repülőteret csatolja be a 83-ashoz.
A projekt jelentőségét többek közt az adja, hogy egy rendkívül balesetveszélyes és rossz nyomvonalvezetésű út helyett, 2x2 sávos fizikai elválasztással, új nyomvonalon, különszintű csomópontokkal, 110 km/h megengedett sebességre kialakított főút létesül. Ugyanakkor szintén jelentős előrelépés a régió számára, hogy a pápai repülőtér gyorsforgalmi kapcsolatot nyer a most négysávosodó 83-as és a Győrnél elhaladó M1-es autópálya által.
Lapunk értesülése szerint a fejlesztésben az EuroAszfalt Kft. feladatai között szerepel a 83-ashoz kapcsolódó repülőtéri bekötőút kivitelezése. Ehhez kapcsolódva országos közútkorrekciókat végeznek (a Marcaltőre vezető 8408-as úton, illetve a 8314-esen), körforgalmakat hoznak létre, és négy hidat is megépítenek. Szintén ez a cég valósítja meg a Pápa közelében létrejövő Pápa Észak különszintű csomópontot a 83-as út és a fent említett 8408-as út találkozásánál.
Az alvállalkozóként közreműködő társaság a munkaterületet 2021 januárjában vette át, azóta elkészült a lőszermentesítéssel, az irtási munkálatokkal, valamint a humuszleszedéssel. Április elején már a töltésalapozási, töltésépítési, próbacölöpözési feladatokat végezték. Értesülésünk szerint ebben az évben a közműkiváltások befejezése, az átereszek elhelyezése, továbbá a töltésépítési, illetve hídszerkezetépítési feladatok szerepelnek a tervek között.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.