A Duna Aszfalt dolgozik a 3,14 kilométeres, híddal megépülő 2x2 sávos szakaszon.
A 67-es út Kaposvár és az M7-es balatoni szakasza között legnagyobb részben már megépült, a megyeszékhely gyorsforgalmi kapcsolatát 2019 utolsó hónapjában adták át: ezt a közismert zenélő úttal is kibővített 33,2 kilométeres szakaszt a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Soltút Kft. kivitelezte.
Két szakasz hiányzik már csak a tó és a megyeszékhely teljes 2x2 sávos összekötéséhez: a Balatonhoz közeli látrányi szakasz és a Kaposvár közvetlen határába tervezett kaposfüredi elkerülő, mindkettő ugyanúgy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, mint a 2019-ben átadott pálya.
Szerdán a kaposfüredi elkerülő építkezésének elindulása alkalmából tartott sajtótájékoztatót a megyeszékhely polgármestere, Szita Károly és Nagy Róbert Attila, a NIF vezérigazgatója.
Mint korábban megírtuk, a Kaposvár bonyolultabb megközelítését kiváltó 2x2 sávos elkerülő a 42+684,67 – 45+826,53 km szelvények között valósul meg 110 km/h haladási sebességgel, mintegy 3,14 kilométer hosszan, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében.
A fejlesztés a 61-es és 67-es főutak különszintű csomópontja és a Kaposfüred északi területén megépült turbó körforgalmú csomópont között valósul meg.
A projekt során a Kaposvár irányából érkező és a Kaposvár felé közlekedők kapcsolatának biztosítása érdekében hidat adnak át az Állomás utcánál (Kaposvár irányából lehajtó, illetve Juta irányából felhajtó ágakkal)
A 67-es főút Kaposfüred elkerülő szakaszánál már elkezdődött a kivitelezés előkészítése: zajlik a lőszermentesítés, humuszolás és régészeti feltárás is.
A földmunkákhoz szükséges anyagokat a kivitelezés alatt a pálya nyomvonalában, illetve a környező földutakon szállítják majd 2022. augusztusig. A fejlesztés magába foglalja a 65146-os jelzésű út Kaposfüred belterületi szakaszának felújítását is. Ennek elkészülte után a teljes közúti forgalom erre az útra terelődik majd, és a régi Kaposfüred elkerülő úton kizárólag építési forgalom lesz engedélyezett.
A kivitelezés során 180 000 m3 földet és szemcsés anyagot mozgatnak meg, építenek be. A pályaszerkezet építéséhez 7 500 m3 beton burkolat alapot és 22 000 tonna aszfaltot használnak fel.
Nagy Róbert Attila összefoglalta: a mintegy 8 milliárd forint hazai költségvetési forrásból 2x2 sávos, 110 kilométeres óránkénti sebességre tervezett főút készül, a fejlesztés a kerékpárosközlekedés biztosítását, a közvilágítási hálózat, a vadvédelmi kerítés és a 67-es út üzemi hírközlő rendszerének kiépítését is magába foglalja.
A kaposfüredi elkerülő 2023 tavaszára készül el
- emelte ki.
Szita Károly beszédében többek között rámutatott: a 67-es főút fejlesztésének hírére elkezdtek érdeklődni a vállalkozások Kaposvár iránt, ma már ott tart a város, hogy beteltek az ipari parkok és két új területet alakítanak ki a célra.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.