Június 16-án, szerdán hajnali 4 órakor teljesen lezárták a Lánchidat, illetve a budai aluljárót is.
Lapunk folyamatosan tájékoztat a Lánchíd építkezéséről, melynek során az A-Híd Zrt. modernizálja a főváros történelmi hídját a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában. Legutóbbi cikkünk szerint a pesti oldalon befejezték az építkezés során használt két toronydaruból az elsőt (Budán is fogja egy segíteni a kivitelezést).
Miután április 16-án a cég átvette a teljes munkaterületet (és ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót), május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, majd a szakemberek a pesti oldalon felállított toronydaru alapozásán dolgoztak (itt jelentős feladatokat vállalt az alvállalkozóként bevont HBM Soletanche Bachy Kft. is), elkezdték átépíteni a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata.
Az előkészületek mára véget értek, június 16-án, szerdán hajnali 4 órakor teljesen lezárták a Lánchidat, illetve a budai aluljárót is.
A lezárás alkalmából sajtótájékoztatót tartottak, amelyen részt vett
Karácsony Gergely elmondta, a Lánchíd a magyar nemzeti összetartozás szimbóluma, a polgári Magyarország szimbóluma, amely összeköti Pestet és Budát, és amely összeköti történelmi tradícióit a jövőbe vetett hittel. Most 18 hónapra az autósoknak is nélkülözniük kell a Lánchidat. A főpolgármester hozzátette, a 3-as metró középső szakaszának felújítása mellett elindult a pesti alsó rakpart és a Blaha Lujza tér felújítása is, a munkálatok miatt kéri a fővárosban közlekedők türelmét.
Dr. Walter Katalin kifejtette, a mostani felújítás reményeik szerint újabb 30 évre garantálja azt, hogy ez a híd biztonságosan és szépen pompázzon Budapesten. A teljes beruházási összeg bruttó 26,5 milliárd forint. A BKK vezérigazgatója kéri a budapestiek türelmét, hiszen kényelmetlenségekkel fog járni ez a beruházás is. A hídfelújítással párhuzamosan zajlik az M0-s híd rendberakása, illetve az M3-as pótlása is megterheli a várost. Mindemellett a BKK számtalan közösségi közlekedési beavatkozással igyekszik enyhíteni a problémán.
Sal László kitért a projekt részleteire is. „Nagy nap ez a mai, elkezdődik a beruházás igazi, érdemi része, az elmúlt hónapokban ugyanis előkészítési munkák folytak. Megépítettünk 7000 négyzetméter olyan állványt, amelynek a súlya 100 tonna, ezt a kollégák gyakorlatilag kézzel hordták be a hídszerkezet alá, ugyanis csak a járdákat zártuk le erre a 3 hónapra, illetve a kerékpáros aluljárót. Folyik a tervezése és a gyártása is annak a daru rendszernek, ami a hídon fog elhelyezkedni. Jelenleg folyik az aszfalt felmarása, ma ezzel végzünk is, ezután elkezdődik a díszvilágítás és a kandeláberek bontása is."
A következő 18 hónapban, a beruházás átadásáig, vagyis 2023 augusztusáig a többi között elbontják a vasbeton pályalemezt, elvégzik az acélszerkezet, a láncok, a horgonyzó kamrák korrózióvédelmét, felújítják, kicserélik a kőelemeket, valamint a közvilágítást - sorolta. "Ami újdonság lesz a hídon, hogy új LED dísz világítást kap a műtárgy, ami környezetbarát módon, energiatakarékosan fog működni" - folytatta.
Végül arról szólt, hogy a hídépítő csoport az elmúlt 70 évben bizonyította szakértelmét, több száz híd, a többi között a Szabadság híd és a Margit híd felújításakor.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.