Az új nyomvonalon vezetett kétsávos elkerülő utat 8 kilométeres hosszúsággal kell előkészíteni.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en közzétette a Simontornya elkerülését megteremtő kétsávos út tervezői közbeszerzését.
A projekt a 61-es számú főút elkerülő szakaszát teremti meg a Tolna megyei városban, melynek előkészítése során a tanulmányterv és környezeti hatástanulmány elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése lesz a feladata a nyertes tervezőnek.
Az új nyomvonalon vezetett kétsávos elkerülő út összesen 8 km hosszúságban épül ki. A szakaszon a Sió-csatorna, valamint egy vasúti pálya felett is meg kell tervezni egy-egy műtárgyat.
A kiírás szerint a tervezés során vizsgálandó a szükséges települési elkerülő utak, valamint a csomópontok szükségessége. A tervezői vizsgálatnak ugyanakkor ki kell terjednie az elkerülő út helyi, városi úthálózatához való csatlakozási lehetőségeire is.
A HE-DO fog dolgozni a március 24-től a címben is említett fejlesztésen. A Debreceni Mélyépítő és KE-VÍZ munkájával megvalósuló Csigekerti projekt, a 354. sz. főút és 33. sz főút összekötés újabb ütemének kiépítése, valamint a Hétvezér - Budai Nagy Antal utcai csomópont kivitelezése is a hetekben indul.
A magyar oldalon jelenleg csak a villányi csomópontig halad a forgalom a Horvátország felé vezető autópályán; pár hónap múlva azonban már egészen Eszékig, illetve azon túl a horvát-bosnyák határig sztrádán lehet autózni.