Az új nyomvonalon vezetett kétsávos elkerülő utat 8 kilométeres hosszúsággal kell előkészíteni.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en közzétette a Simontornya elkerülését megteremtő kétsávos út tervezői közbeszerzését.
A projekt a 61-es számú főút elkerülő szakaszát teremti meg a Tolna megyei városban, melynek előkészítése során a tanulmányterv és környezeti hatástanulmány elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése lesz a feladata a nyertes tervezőnek.
Az új nyomvonalon vezetett kétsávos elkerülő út összesen 8 km hosszúságban épül ki. A szakaszon a Sió-csatorna, valamint egy vasúti pálya felett is meg kell tervezni egy-egy műtárgyat.
A kiírás szerint a tervezés során vizsgálandó a szükséges települési elkerülő utak, valamint a csomópontok szükségessége. A tervezői vizsgálatnak ugyanakkor ki kell terjednie az elkerülő út helyi, városi úthálózatához való csatlakozási lehetőségeire is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.