A most átadott beruházás részeként többek között másfél kilométeren megújult a Balatoni Bringakör.
Újabb szakasszal bővült az M76-os autóút: március 4-én átadták a Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta közötti 3 kilométeres utat, amely a Strabag kivitelezésében, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épült meg.
Ugyanezen cégek munkája által valósult meg korábban az M7-es autópálya és Balatonszentgyörgy közötti 6 kilométer, ez 2020 októberében került átadásra. A leendő 40 kilométeres gyorsforgalmi út építésének célja, hogy megteremtse Zalaegerszeg négysávos elérhetőségét. Ennek érdekében épült meg a zalaegerszegi bevezető szakasz is: az 1,5 kilométeres út a Colas Út Zrt. kivitelezésében valósult meg 2020 szeptemberére.
A Magyar Építők stábja korábban ebben a videóban számolt be az M76-os építéséről:
A most átadott beruházás részeként többek között másfél kilométeren megújult a Balatoni Bringakör és elkészült a Kis-Balaton felé vezető kerékpárút első szakasza is. Emellett négy vidraátjáró is létesült.
Az autóút a korábbi sajtóhírek szerint okosútként jön létre, a zalaegerszegi autóipari tesztpálya beruházáshoz kapcsolódva.
A mostani ünnepélyes átadáson Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is részt vett. Hangsúlyozta, lassan megvalósul az a kormányzati elképzelés, hogy minden megyei jogú város elérhető legyen gyorsforgalmi úton. Felidézte, hogy a kormány 2016-ban 3600 milliárd forintos útépítési programot indított, amelynek hármas célja az volt, hogy mindenki 30 percen belül elérje valamelyik autópályát, a sztrádák vezessenek el a határig, illetve minden megyei jogú városnak legyen gyorsforgalmiút-csatlakozása. "Ebből már csak Kaposvár, Békéscsaba és Zalaegerszeg bekötése van hátra" - jelezte.
Palkovics László azt is kifejtette: az M7-es autópályát Zalaegerszeggel összekötő M76-os a zalaegerszegi járműipari tesztpálya részeként is működik majd, ugyanis egy tíz kilométeres szakaszt tesztútként alakítanak majd ki. Ez a rész alkalmanként teljesen lezárható, ahol nagysebességű járművizsgálatokat is végezhetnek.
Hozzátette még, hogy a Balatonszentgyörgynél most elkészült három kilométeres szakasz rendkívül bonyolult a terepviszonyok és az út-vasút-csatlakozások miatt. Hasonlóan műszaki kihívást jelent a folytatás - már pályázatra meghirdetett - építése, mert a Kis-Balaton mellett kell megépíteni, és a remények szerint akár két év alatt el is készülhet.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kifejtette: a három kilométeres új szakaszon hat felüljárót építettek, ami a Zala folyón és a vasútvonalon is átvezet. Új nyomvonalakra került a 76-os és részben a 71-es főút és azok csatlakozása is, továbbá három kilométer kerékpárút is épült, valamint négy vidraátjáró, a természettel való kapcsolat biztosítása érdekében.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.