2022.06.28, Kedd
Nagy műszaki kihívásokat hozó szakasszal bővült az okosútként épülő M76-os
Illusztráció - Fotó: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Nagy műszaki kihívásokat hozó szakasszal bővült az okosútként épülő M76-os

magyarepitok.hu

2022.03.04. 09:42 - Hegedűs Gergely

A most átadott beruházás részeként többek között másfél kilométeren megújult a Balatoni Bringakör.

Hirdetés

Újabb szakasszal bővült az M76-os autóút: március 4-én átadták a Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta közötti 3 kilométeres utat, amely a Strabag kivitelezésében, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épült meg.

Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu


Ugyanezen cégek munkája által valósult meg korábban az M7-es autópálya és Balatonszentgyörgy közötti 6 kilométer, ez 2020 októberében került átadásra. A leendő 40 kilométeres gyorsforgalmi út építésének célja, hogy megteremtse Zalaegerszeg négysávos elérhetőségét. Ennek érdekében épült meg a zalaegerszegi bevezető szakasz is: az 1,5 kilométeres út a Colas Út Zrt. kivitelezésében valósult meg 2020 szeptemberére.

A Magyar Építők stábja korábban ebben a videóban számolt be az M76-os építéséről:
 

A most átadott beruházás részeként többek között másfél kilométeren megújult a Balatoni Bringakör és elkészült a Kis-Balaton felé vezető kerékpárút első szakasza is. Emellett négy vidraátjáró is létesült. 


Már csak Kaposvár, Békéscsaba és Zalaegerszeg bekötése van hátra

Az autóút a korábbi sajtóhírek szerint okosútként jön létre, a zalaegerszegi autóipari tesztpálya beruházáshoz kapcsolódva. 

A mostani ünnepélyes átadáson Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is részt vett. Hangsúlyozta, lassan megvalósul az a kormányzati elképzelés, hogy minden megyei jogú város elérhető legyen gyorsforgalmi úton. Felidézte, hogy a kormány 2016-ban 3600 milliárd forintos útépítési programot indított, amelynek hármas célja az volt, hogy mindenki 30 percen belül elérje valamelyik autópályát, a sztrádák vezessenek el a határig, illetve minden megyei jogú városnak legyen gyorsforgalmiút-csatlakozása. "Ebből már csak Kaposvár, Békéscsaba és Zalaegerszeg bekötése van hátra" - jelezte.   


Az M76-os egy része a zalaegerszegi járműipari tesztpálya részeként is működik majd

Palkovics László azt is kifejtette: az M7-es autópályát Zalaegerszeggel összekötő M76-os a zalaegerszegi járműipari tesztpálya részeként is működik majd, ugyanis egy tíz kilométeres szakaszt tesztútként alakítanak majd ki. Ez a rész alkalmanként teljesen lezárható, ahol nagysebességű járművizsgálatokat is végezhetnek.

Hozzátette még, hogy a Balatonszentgyörgynél most elkészült három kilométeres szakasz rendkívül bonyolult a terepviszonyok és az út-vasút-csatlakozások miatt. Hasonlóan műszaki kihívást jelent a folytatás - már pályázatra meghirdetett - építése, mert a Kis-Balaton mellett kell megépíteni, és a remények szerint akár két év alatt el is készülhet.   

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kifejtette: a három kilométeres új szakaszon hat felüljárót építettek, ami a Zala folyón és a vasútvonalon is átvezet. Új nyomvonalakra került a 76-os és részben a 71-es főút és azok csatlakozása is, továbbá három kilométer kerékpárút is épült, valamint négy vidraátjáró, a természettel való kapcsolat biztosítása érdekében.

 

Galéria

ÚtépítésZalaegerszegM76-osNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Strabag

Hírlevél