A NIF beruházásában a Soltút mintegy 9 kilométernyi új utat épít.
Fontos és régen várt fejlesztés rajtol el Bács-Kiskun megyében: Soltvadkert elkerülője megépül. Az uniós közbeszerzési értesítő adatai szerint a Soltút Kft. fogja elvégezni a beruházást a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából, mintegy nettó 15,89 milliárd forint értékben.
A megye közepén fekvő városon jelenleg keresztülhalad az 53-as és az 54-es főút is, egymást tulajdonképpen Soltvadkert belterületén keresztezve. Ez jelentős forgalmi terhelést ró a városra, illetve az áthaladó közúti forgalmat is lassítja.
A Soltút munkájával elkészülő projektben a két út új közös szakaszon fut majd: ez északról kerüli majd el a várost, mintegy 8,8 km hosszan, 2x1 forgalmi sávos kialakítással.
A nyomvonal az 53-54-es utak meglévő körforgalma után indul kis ívvel és külön szinten keresztezi a Budapest-Kelebia vasútvonalat. A hidat egy körforgalmi csomópont követi, innen kiindulva pedig egy 0,8 km hosszú bekötőút is épül.
Az elkerülő út a csomópontot követően nagysugarú ívvel keleti irányba fordul, keresztezi a Vadkerti tóhoz vezető utat, ahol szintén egy körforgalmi csomópont kerül kialakításra a kerékpárosok számára külön szintű átvezetéssel. Innen az elkerülő út jobb ívvel fordul és eléri a meglévő Kecskemét irányába haladó 54-es főutat, ahol szintén egy körforgalmi csomópontot építenek ki.
Ezután az új út közel 2 km hosszú egyenes szakasszal és egy jobb ívvel közelíti meg az 5405-es Soltvadkert-Kiskunmajsa-Szeged összekötő utat, ahol szintén körforgalmi csomópont kerül kialakításra. A körforgalomból végül a tervezett szakasz egy bal ívvel a meglévő 53-as főúthoz visszaköt egy körforgalmi csomóponttal.
A projektben tehát átadnak majd többek között
Az út tervezési sebessége 90 km/h haladást tesz majd lehetővé az autók számára.
A beruházást mennyiségekben is összefoglalja a tender: mintegy 423 500 köbméternyi földmű építésével, összesen közel 36 ezer köbméternyi pályaszerkezet kialakításával és 4 350 köbméternyi bontási munkával számolnak.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.