A kétsávos út dél-keleti, majd keleti irányból kerüli el a megyeszékhelyt a 481-es főutat folytatva, 7 csomóponttal jön létre.
Lezárta a Debrecen térségében a 47-es főút és a 354-es főút közötti elkerülőt előkészítő közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A fejlesztés a város körül kialakuló elkerülő teljessé tételét célozza, amelyet jelenleg a 354-es főút, az M35-ös autópálya és a 481-es főút alkot a várostól nyugatra.
A hiányzó keleti oldalon a közbeszerzésben nyertes UTIBER Közúti Beruházó Kft., a Pannonway Építő Kft. és az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. feladata elkészíteni az útvonalra
A tervezett fejlesztés a hirdetmény szerint az M35-öst a 47-es főúttal Debrecentől délre összekötő 481-es főút folytatásaként indul a 47-estől. Ezután a megyeszékhelyt dél-keleti, majd keleti irányból kerüli el, és a végszelvénye az M35-öst, a 35-ös főutat és a 4-es főutat a várostól északra összekötő 354-es főútnál épül meg.
A közzétett adatok alapján a 354-est a 9+300-as kilométerszelvényben éri majd el az új elkerülő (a google alapján Debrecen-Pallag területétől északra - a szerk.).
Az elkerülő út tervezetten hét csomóponttal, kétsávos külterületi elsőrendű főút paramétereinek megfelelően készül el, összesen 20,9 km hosszúsággal. Utóbbi hosszúság a közbszerzés szövege szerint "a két végpont (481-esen az 5+500-es szelvény és a 354-esen a 9+300-as) közötti országos közúthálózaton történő legrövidebb távolságként adódik, ami a díjszámítás alapjául szolgál."
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.