A NIF és a város önkormányzatának közös projektjében a vasúti híd és a vágányok már elkészültek, az alattuk található aluljárón, illetve az azon keresztül vezető úton pedig jelenleg is dolgoznak.
Több alkalommal beszámoltunk már Tatabánya nagy jelentőségű közlekedési beruházásáról: a Bánhida és Sárberek városrészeket összekötő projektről, melynek különböző részprojektjeiben a megyeszékhely, illetve az állami Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) látja el a beruházó szerepét. A nettó 5,148 milliárd forint értékű beruházás javarészben uniós és állami forrásokból készül el, illetve Tatabánya önerőből is hozzájárul a megvalósításához.
Mindkét részprojektben az A-Híd Zrt. végzi el a kivitelezést: a cég vállalta el a tatabányai Bánhida és Sárberek városrészek összekötését biztosító,
A további részletekről, illetve a munka előre haladásáról a NIF és a kivitelező munkatársaitól értesült a magyarepitok.hu.
Mint megtudtuk, az elmúlt időszakban a 14,7 méter szabadnyílású vasúti híd műszaki átadás-átvétele zajlott: miután 2021. novemberben már elkészült a híd, és rá is terelték a vasúti forgalmat, a részprojektben javarészt csak befejező munkákat végeztek.
A hídon a vasúti közlekedés szempontjából fontos Budapest-Hegyeshalom vasútvonal halad át,
mely alatt a beruházásban átvezetik a Bánhida és Sárberek összekötését lehetővé tevő utat. A 2021. novemberi forgalomba helyezés előtt a vonatok egy ideiglenes pályán haladtak, melyet szintén az A-Híd alakított ki a projekt keretében: így nem szünetelt a vasúti közlekedés a fontos pályán.
A Tatabánya két korábban csak jelentős elkerülővel elérhető városrészét összekötő új nyomvonalú út építkezése is jól halad. A tervezett útszakasz a Madách Imre utca – Polacsek utca csomópontjából indul, áthalad a Dubnik-patak fölött és keresztezi a Turul utcát, majd ezt követően a vasúti híd alatt aluljáróval keresztezi a vasútvonalat és a Vízmű bejáratánál csatlakozik a Sárberki gyűjtőúthoz.
Az összekötő út mintegy 824 méter hosszú lesz, 2x1 forgalmi sávos kialakítással, 6,50 méteres burkolatszélességgel és 1 méteres padkaszélességgel. Az úttal párhuzamosan egyoldali gyalog- és kerékpárút is épül, illetve a szakaszon két, egyenkét 21 méter hosszú autóbusz öblöt is kialakítanak. Mint megtudtuk,
már aszfaltozzák az utat, a bánhidai oldalon a kötőrétegen dolgoznak, a sárberki oldalon pedig a CKT-rétegen.
Maga az aluljáró szerkezete monolit vasbeton „U” keretű, melyet résfalas munkatér határolással, a tartóbetétes vasúti hídhoz dilatációval csatlakozva alakítanak ki.
Lapunkat arról tájékoztatták, hogy az utóbbi hónapokban a műtárgy szerkezetépítését befejezték és elvégezték rajta a szigetelési munkákat, valamint a közmű kiváltásokat is. Emellett még többek között az útépítési munkákhoz kapcsolódó szegélyépítéseken is dolgoztak az A-Híd munkatársai.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.