Az autópálya új 20 kilométeres szakaszán Bólytól Ivándárdáig dolgozik a Strabag és a Duna Aszfalt.
Rendszeresen írunk az M6-os meghosszabbításáról, illetve videóban is bemutattuk már a projektet. Most Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője tájékoztatott minket a projektről, és többek között egy hídépítésről is megtudtunk új információkat.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában megvalósuló, mintegy 20 kilométer hosszú autópálya a Strabag Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. konzorciumának generálkivitelezésében készül el, mintegy nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken. A projekt során többek között
A tavaszi időszakban is folyamatosan zajlik a munka az új autópályaszakaszon: a műszaki készültség elérte a 75 százalékot, és folyamatban van a főpálya még hiányzó szakaszainak összekötése, illetve a lippói körforgalom munkálatainak befejezése is.
Nyáron a tervek szerint már a kopóréteg kiépítésével foglalkoznak majd a kivitelezők.
Ezt a feladatot még 2023-ban a tervek szerint be is fejezik - minden más munkafolyamattal együtt. Így idén várhatóan a még hiányzó pályaszerkezet részeket megépítik, a forgalomtechnikai munkákat elvégzik, illetve az olyan zárófeladatokra is sor kerül, mint a tereprendezés, a füvesítés, a növénytelepítés, illetve a vadvédőkerítés kialakítása.
Jelenleg azonban még nagyban zajlik az építkezés: a 2038-as jelű út átvezetésénél készülő híd betonozását le is fotóztunk és az átkelő kialakításáról bővebb információkat kaptunk. Megtudtuk:
a 2x1 sávos, a főpályát keresztben átszelő műtárgy koronaélen belül teljes mértékben elkészült, ugyanúgy, mint a kapcsolódó 5704-es jelzésű korrekciós útszakasz is.
Már több híd építkezéséről is beszámoltunk az M6-os legdélebbi szakaszán, így legutóbb a tavalyi év végén írtunk a Majsi-vízfolyás feletti völgyhíd építkezésének előrehaladásáról (ahol a MEVA zsalurendszereire fókuszáltunk a cikkünkben). Azelőtt pedig a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető átkelő gyártását és szerelését mutattuk be, valamint a Szilvás-patak feletti völgyhíd munkálatairól is hírt adtunk, melyet a FŐMTERV Zrt. tervezett meg (a pályaszakasz számos más elemével együtt). |
Fotósaink végül még az M6-os új tengelysúlymérő állomásának építkezését is dokumentálták, ahol a Duna Aszfalt gépei és szakemberei vonultak fel. Mint megtudtuk,
Miután ezeket a feladatokat elvégezték, az állomás működtetéséhez szükséges rendszertechnika kiépítésére kerül majd sor.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.