2024.11.21, Csütörtök
Hídépítéssel halad az M6-os kivitelezése a horvát határ közelében - galéria

Hídépítéssel halad az M6-os kivitelezése a horvát határ közelében - galéria

magyarepitok.hu

2023.05.23. 08:26 - Szabó Ákos

Az autópálya új 20 kilométeres szakaszán Bólytól Ivándárdáig dolgozik a Strabag és a Duna Aszfalt.

Hirdetés

Rendszeresen írunk az M6-os meghosszabbításáról, illetve videóban is bemutattuk már a projektet. Most Boldizsár Gábor, a Duna Aszfalt Zrt. főépítésvezetője tájékoztatott minket a projektről, és többek között egy hídépítésről is megtudtunk új információkat.

 

 

Így készül el az M6-os a határig

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában megvalósuló, mintegy 20 kilométer hosszú autópálya a Strabag Építő Kft. és Duna Aszfalt Zrt. konzorciumának generálkivitelezésében készül el, mintegy nettó 88,6 milliárd forintos szerződéses értéken. A projekt során többek között

  • 3 különszintű csomópont,
  • 1 komplex pihenőhely,
  • 1 hatósági ellenőrzőhely,
  • 16 műtárgy
  • és 1 mérnökségi telep épül.

 

A képre kattintva galéria nyílik

 

Már a munka háromnegyedét elvégezték

A tavaszi időszakban is folyamatosan zajlik a munka az új autópályaszakaszon: a műszaki készültség elérte a 75 százalékot, és folyamatban van a főpálya még hiányzó szakaszainak összekötése, illetve a lippói körforgalom munkálatainak befejezése is.

Nyáron a tervek szerint már a kopóréteg kiépítésével foglalkoznak majd a kivitelezők.

 

 

Ezt a feladatot még 2023-ban a tervek szerint be is fejezik - minden más munkafolyamattal együtt. Így idén várhatóan a még hiányzó pályaszerkezet részeket megépítik, a forgalomtechnikai munkákat elvégzik, illetve az olyan zárófeladatokra is sor kerül, mint a tereprendezés, a füvesítés, a növénytelepítés, illetve a vadvédőkerítés kialakítása.

 

 

Újabb híd építését örökítettük meg

Jelenleg azonban még nagyban zajlik az építkezés: a 2038-as jelű út átvezetésénél készülő híd betonozását le is fotóztunk és az átkelő kialakításáról bővebb információkat kaptunk. Megtudtuk:

a 2x1 sávos, a főpályát keresztben átszelő műtárgy koronaélen belül teljes mértékben elkészült, ugyanúgy, mint a kapcsolódó 5704-es jelzésű korrekciós útszakasz is.

 

 

Már több híd építkezéséről is beszámoltunk az M6-os legdélebbi szakaszán, így legutóbb a tavalyi év végén írtunk a Majsi-vízfolyás feletti völgyhíd építkezésének előrehaladásáról (ahol a MEVA zsalurendszereire fókuszáltunk a cikkünkben). Azelőtt pedig a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető átkelő gyártását és szerelését mutattuk be, valamint a Szilvás-patak feletti völgyhíd munkálatairól is hírt adtunk, melyet a FŐMTERV Zrt. tervezett meg (a pályaszakasz számos más elemével együtt).

 

Így épül a tengelysúlymérő állomás

 

 

Fotósaink végül még az M6-os új tengelysúlymérő állomásának építkezését is dokumentálták, ahol a Duna Aszfalt gépei és szakemberei vonultak fel. Mint megtudtuk,

  • itt folyamatosan haladnak a magasépítési munkák,
  • illetve ezzel párhuzamosan a mérlegeléshez szükséges műtárgyak építkezésén is dolgoznak,
  • és a létesítmény útépítési tereprendezési munkái is folynak.

Miután ezeket a feladatokat elvégezték, az állomás működtetéséhez szükséges rendszertechnika kiépítésére kerül majd sor.

 

 

Galéria

ÚtépítésDuna Aszfalt Zrt.StrabagM6-os autópályaautópályaútépítéshídépítésMEVA Zsalurendszerek Zrt.Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.Bóly

Hírlevél

Hirdetés