Az évente 3,1 millió utast fogadó vasútállomás tervezői közbeszerzése sikeresen lezárult.
A MÁV állomásait megújító programról adott helyzetjelentést az MTI-nek a vasúttársaság. A közleményből kiderül, "az utasok által érzékelhetően és látványosan" újulnak meg a legforgalmasabb állomások a MÁV "50 megújuló állomás" programjában, mely várhatóan 2023-ban zárul.
Az ismeretető szerint decemberben elkészültek
idénre tervezett felújítási munkálatai.
A MÁV emlékeztet, hogy a legforgalmasabb állomások felújítási programja idén indult, és ennek keretében több fővárosi és vidéki állomáson végez koncentrált felújítási munkálatokat és komfortnövelő beavatkozásokat. Az idén a Keleti pályaudvaron, a Miskolc-Tiszai pályaudvaron, Kecskeméten, és Újszászon is befejeződtek az utaskomfortot növelő nagyobb karbantartási munkálatok.
A 2019-es programban kiemelt helyet foglalt el a Keleti pályaudvar rendbetétele. "A visszajelzések alapján komfortosabb lett a Keleti, az elvégzett munkálatok pedig jelentősen javították a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát" - áll a közleményben.
Az évente 1,5 milliónál is több utast kiszolgáló és naponta átlagosan 200-250 személyszállító vonatot fogadó Zuglóban a nagy igénybevétel miatt vált szükségessé a karbantartás. Részben megújult az évente csaknem félmilliós utasforgalmat lebonyolító Kőbánya alsó állomás is, a nyílászárók és a kőburkolat cseréje 2020 elején várható.
A MÁV közleménye külön foglalkozik a Kőbánya-Kispest (KÖKI) állomással, melynek átfogó felújítását évek óta tervezik. "Itt évente több mint 3,1 millió utas fordul meg, ezért az állomás elővárosi viszonylatban is kiemelt jelentőségű" - fogalmaz a közlemény. Az állomásépület és a gyalogos felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójára, egy új akadálymentes gyalogos felüljáró tervezésére közbeszerzést indított a vasúttársaság. A tervezésre irányuló közbeszerzési eljárás sikeresen lezárult, a tervezési munkák 2020 januárjában elkezdődnek.
A tervezői közbeszerzés korábban ismertetett szövege szerint a KÖKI egy 120-140 méter szerkezeti hosszúságú, vasúti pálya feletti, "utas vagy közforgalom számára megnyitott" új gyalogos felüljárót is kap a projektben.
Ugyanakkor az MTI-nek most eljuttatott összegzés a KÖKI mostani karbantartására is kitér, amely előreláthatólag már 2020 első negyedében befejeződik.
A MÁV beszámolója a Déli pályaudvarral folytatódik, ahol idén decemberben az utasbiztonsági szempontból kiemelten fontos peronszinti mellvédfal helyreállítás első műszaki ütemének munkái elkészültek. Emellett korszerűsítették a vágányok végén található kijelzőket. 2020 első negyedévében az utasok által használt területek álmennyezetének felújítása tovább folytatódik és egyidejűleg a lámpák cseréjét is elvégzik a metró- és peronszinten is.
December végéig befejezik Zánkafürdőn a felvételi épület bontását, ezzel előkészítetve a terepet az új perontető kialakításához. Év végéig elkészül Veresegyházon az új, 64 férőhelyes P+R parkoló, valamint Sárváron a homlokzat és a fedett peron teljes mértékű felújítása.
A Keleti pályaudvar mellett a Nyugati és a Déli pályaudvaron, illetve két nagy utasforgalmat lebonyolító megyeszékhelyi állomáson, Debrecenben és Szolnokon is a legmodernebb LED-falas kialakítású utastájékoztató táblákat helyeztek ki. További három állomáson - Vecsés, Monor és Pilis - is zajlik a vizuális utastájékoztatás fejlesztése.
Az idei év tapasztalatait beépítve a komplex felújítási program előreláthatólag 2023-ig folytatódik, valamint a következőkben a P+R és B+R parkolók fejlesztése is napirenden van - áll a közleményben.
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.