A rekonstrukció keretében mintegy 55 kilométeres vasútvonal villamosítását végzik el, illetve négy állomás is megújul az érintett szakaszon - a munkálatokban szerepet vállalt az R-Kord is.
Folytatódik az észak-balatoni vasútvonal villamosítása és felújítása Balatonfüred és Szabadbattyán között – derült ki a mavcsoport.hu tájékoztatásából. A mintegy 55 kilométeres szakasz villamosításának köszönhetően gyorsabbá és kényelmesebbé válhat a vonatközlekedés, a dízelmozdonyok helyett környezetbarátabb elektromos szerelvények közlekedhetnek 2021 áprilisától.
A fejlesztés 23 milliárd forint uniós és állami támogatásból valósul meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában, a közbeszerzési pályázatot a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. által létrehozott ÉB 2018 Konzorcium nyerte.
A beruházásában megvalósuló Szabadbattyán–Tapolca–Keszthely villamosüzem kiépítésének I. ütemében átépül Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomás, ahol 55 cm magas, akadálymentes peronokat építenek, valamint korszerű térvilágítást és hangos utastájékoztató berendezéseket is telepítenek.
A villamosításhoz kapcsolódóan szabályozási munkák elvégzésére is sor kerül mintegy 46 km hosszon, valamint 5,4 km hosszban átépül a meglévő vágány az alépítmény megerősítésével együtt. A projekt keretén belül bővítik a szabadbattyáni transzformátor alállomást is.
A január közepétől érvényben lévő vágányzárat a balatonakarattyai nyíltvonali szakaszon fekvő csittényhegyi alagút átépítése indokolja. A 96 méter hosszú alagútban a vasúti pálya süllyesztése szükséges, annak érdekében, hogy az alagútban a villamos felsővezeték az érvényben lévő előírásoknak és védőtávolságoknak megfelelően kiépülhessen.
A vonalszakasz korszerűsítésének eredményeként megvalósul a gyors és környezetbarát villamosított vasúti kapcsolat az észak-balatoni kiemelt turisztikai térség települései, valamint a főváros között.
A beruházás célja a versenyképes utazási idő elérése, valamint a környezetterhelés (zaj, levegőszennyezés) mérséklése.
A pályasebesség növelése és a pályahibák megszüntetése lehetővé teszi a lakossági és szezonális idegenforgalmi igényekhez jobban illeszkedő menetrendi kínálat kialakítását.
A pályarekonstrukció miatt április 30-ig módosított menetrend lesz érvényben a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vonalon, Székesfehérvár és Balatonfüred, valamint Lepsény és Balatonfüred között pedig pótlóbuszok viszik majd az utasokat. A részletes utastájékoztatási hirdetmények a vasúttársaság honlapján érhetőek el.
A nyári turisztikai szezon idejére felfüggesztik a jelentősebb építkezést, hogy a vasúti eljutás biztosítani tudják az északi partra is. A beruházás befejezéséig további menetrend-módosításokra számíthatnak az utasok.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.