A projekt során megemelik a sebességet Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára.
Az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. alkotta konzorcium nyerte el a Békéscsaba-Szeged vasútfelújítás előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatokat – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból.
A BÉSZ Konzorcium által megvalósuló engedélyezési és kivitelezési tervek kétmilliárd forintból valósulnak meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából.
A nyertes ajánlattevő feladata
az egyvágányú, nem villamosított 135. számú Békéscsaba és Szeged közötti vasútvonal Békéscsaba és Hódmezővásárhelyi Népkert közötti és a Szeged-Rókus és Szeged-Személypályaudvar közötti vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése.
A tervezendő szakaszok összmennyisége megközelítőleg 72 kilométer, amely egybefüggően 65 kilométeres szakaszt érint.
A tervdokumentáció szerint Szeged-Személypályaudvaron, Telekgerendás és Kútvölgy állomásokon áttervezik az utasperonokat. A hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek a régi elbontása után. Felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket. Valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat, illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon.
A projekt során megemelik a sebességet Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára.
A vonal többi részén pedig 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas hézagnélküli pályát terveznek.
A tervek tartalmazzák továbbá az Orosházán megvalósuló peron aluljárót, illetve a peronok különszintű megközelítését és akadálymentesítését is.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.