A Rákosrendező-Esztergom vasútvillamosítási projekt minden eleme végéhez ért: a dorogi vasútállomás és buszmegálló is megújultak.
Új, hatállásos autóbusz-megállóhely biztosítja a felújított dorogi vasútállomáson szombattól. A vasúti- és autóbuszjáratok közötti gyors és gördülékeny átszállási és csatlakozási lehetőségeket alakítottak ki a felújítás mellett – derül ki a beruházó Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből.
A Komárom-Esztergom megyei város közösségi közlekedése a Rákosrendező-Esztergom vasútfejlesztés részeként lépett szintet, a kivitelezői konzorciumot a Strabag Vasútépítő Kft., MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt. és a Belfry PE Kft. (korábbi nevén TRSZ Kft.) alkották. A tervezési feladatokat az Uvaterv Zrt. végezte el.
A Budapest–Esztergom közötti vasútvonal villamosítási és kapcsolódó építési munkálatai 2016 nyarán kezdődtek meg. A beruházás keretében 51 kilométer hosszan vasútvillamosítást végeztek, valamint befejeződtek a kapcsolódó építési munkálatok is (legutóbb az esztergomi buszpályaudvar elkészülte kapcsán írtunk az összetett nagyberuházásról).
Dorogon ennek részeként
A projekt része volt az új dorogi autóbusz-megállóhely kiépítése is,
amely közvetlen kapcsolatot teremt a vasúttal és autóbusszal utazók között, biztosítva a gyors átszállási, várakozási és megállási feltételeket is.
A fejlesztés átadóján Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta többek között elmondta: a Budapest-Esztergom vasútvonal fejlesztésének köszönhetően az utasforgalom a négyszeresére nőtt,
2019-ben már 5 millióan vették igénybe a vasutat ezen a vonalon, a felújított dorogi állomáson pedig csaknem 630 ezer utas fordult meg.
A fejlesztés fontos eredménye, hogy egy útépítéssel lehetővé tették azt, hogy az autóbuszok közvetlenül a vasútállomásig vihessék az utasokat. A felújított vasútállomás előterében mindkét irányból 3-3 autóbusz-megállóhelyet létesítettek. A megállóhelyeknél padokkal felszerelt utasvárók segítik a kényelmes várakozást. A várótermet és mosdót az utasok az állomásépületben vehetik igénybe.
Dr. Tittmann János, Dorog polgármestere kiemelte, hogy
a beruházással egy új városrész jött létre.
Ennek kapcsán beszámolt arról is, hogy már megalkották az új városrésznek tekinthető terület hasznosítási koncepcióját, miszerint zöld terület-fejlesztéssel, kerékpáros és extrém sportokat szolgáló ligetet fognak kialakítani.
Kikina Artúr, a NIF vasútfejlesztési igazgatója végül összefoglalta:
az esztergomi vasútvonal villamosítási és kapcsolódó építési munkálatai 2020 novemberében befejeződtek és jelenleg már csak a projekthez kapcsolódó hibajavítási munkák vannak folyamatban.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.