A BFK arra kéri a környéken élő érdeklődő lakosokat, hogy jelentkezzenek a közösségi tervezésben résztvevők közé.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) Újbuda Önkormányzatával együttműködésben a helyi lakosok és érdeklődők bevonásával készíti el a Déli Körvasút beruházáshoz kapcsolódó Újbudai Zöldfolyosó terveit – olvasható Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának szerdai Facebook bejegyzésében.
A tervezési terület a Hamzsabégi út Budaörsi út felőli végétől egészen a Dunáig tart.
Rendszeresen beszámolunk a Déli Körvasút beruházásról, amely az elmúlt évtizedek legnagyobb budapesti vasútfejlesztése. A beruházás egyik első kulcseleme a Déli összekötő vasúti híd bővítése és korszerűsítése.
A bejegyzés szerint a most induló, a vasút környezetének megújítására induló tervezés keretében olyan kérdésekre keresik a választ, mint:
A közösségi tervezés módszertana segítségével az érintettek közvetlenül a tervezőkkel léphetnek kapcsolatba, akikkel egy vezetett folyamat keretében, közösen alakítják ki a végső terveket.
A folyamat során a tervező alkalomról alkalomra építi be a tervekbe a közösség döntéseit, majd bemutatja azt a résztvevők számára. A megbeszélések végére kialakult tervváltozat képezi a továbbtervezés alapját. Tehát aki komolyan részese akar lenni a folyamatnak, annak célszerű az összes, jelen esetben mind az öt alkalomra elmennie július 29-től szeptember 8-ig. Ehhez előzetes regisztrációra van szükség – derült ki Vitézy Dávid bejegyzéséből.
A dátumok és a regisztrációs lehetőség az alábbi oldalon érhető el:
https://delikorvasut.hu/reszveteliseg/
Az elővárosi vasút az egyetlen közlekedési eszköz, amely megoldást kínál az agglomeráció és a főváros közlekedési problémáira, azzal, hogy a robbanásszerűen növekvő népességű elővárosokból zömmel autóval ingázók gyors, sűrűn járó, a városi metróhoz hasonló szolgáltatást nyújtó összeköttetést kapnak.
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában felvázolt program szerint
az elővárosi vonatok számának növeléséhez a belső összekötő elemek bővítésére van szükség, ezen fejlesztések közül az első a Déli Körvasút harmadik, néhol negyedik vágányának megépítése.
Az új vágányok megépítése óhatatlanul azzal jár, hogy a kivitelezés időszakára a Hamzsabégi park egy néhány méter széles sávját igénybe kell venni, ott fákat kell kivágni.
„Azt megígérjük, és Újbudai Önkormányzattal megkötött megállapodásunk is biztosíték erre, hogy a lehető legkevesebb fát fogja érinteni a beruházás, illetve ezeket pótoljuk is
− írja Vitézy Dávid.
A bejegyzés kitér arra, hogy további zöldfelületek jönnek létre, hiszen lényegében kiterjesztik a sétányt a beruházás teljes budai területére: egy zöldfolyosót hoznak létre a Déli pályaudvarra vezető sínektől egészen a Dunáig.
A BFK, a NIF Zrt. és Újbuda Önkormányzata februárban megállapodást kötött a lehető legtöbb fa megóvásáról, új fák ültetéséről, a Hamzsabégi park rendezéséről a helyiek igényei szerint.
A BFK vezérigazgatója azt írja: a NIF és Újbuda Önkormányzata közösen megvizsgálja minősített favizsgálóval az összes vasútfejlesztéssel érintett fát. Amit lehet, átültetnek, amit helyben meg lehet védeni, körbekalodáznak. Említi azt is, hogy a kerülettel közösen határozzák meg a pótlandó fák számát, és azt, hogy az új fákat hová ültessék.
A fejlesztés során összefüggő, nagy kapacitású, jól járható kerékpárút jön létre egészen a Dunáig, továbbá Újbuda jelenleg a vasút által elvágott területei között új összeköttetések létesülnek a gyalogosok és a kerékpárosok számára.
Rendezettebbek, zöldebbek, gyalogosbarátabbak lesznek a vasút alatti csomópontok, terek.
A legmodernebb megoldásokat alkalmazva biztosítják a vasút mentén élők zajvédelmét.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Első ízben rendezik meg az Év Építőipari Marketingkommunikációs Eseményét, amelynek egyik fő célja követ dobni az állóvízbe.
Több mint 1600 négyzetméternyi felület újult meg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának Kecskeméti utcai épületegyüttesén.