2024.04.20, Szombat
Ezzel a fejlesztéssel átszállás nélkül elérhetővé válik az összes metróvonal
Látványtervek és fotók: BFK

Ezzel a fejlesztéssel átszállás nélkül elérhetővé válik az összes metróvonal

Vitézy Dávid/Facebook

2021.11.05. 11:13

A budai fonódó villamoshálózat fejlesztésének a második üteme a BFK irányításával valósul meg.

Több alkalommal beszámoltunk a budai fonódó villamoshálózat kiépítésének második üteméről, amelynek végleges egyesített engedélyezési és kiviteli terveit a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. készíti el.

A tervezést a Fővárosi Önkormányzattal kötött megállapodás alapján a kormány finanszírozta, a fejlesztés irányítását Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár felügyelete mellett a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) végzi.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója csütörtöki Facebook bejegyzésében olvasható információk szerint sikeres online fórumot tartottak a budai fonódó villamoshálózat déli meghosszabbításáról.

A budai fonódó villamoshálózat fejlesztése a második ütemben a Duna partján folytatódik a Szent Gellért tértől délre a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon át a Kopaszi-gát térségéig.

 

Hét új megállóval bővül a főváros

A 2,8 kilométer hosszú új villamosvonalon hét megálló lesz mindkét irányban.

  • Szent Gellért tér
  • Műegyetem rakpart (Bertalan Lajos utca)
  • Petőfi híd (átszállási lehetőség a 4-6 villamosra)
  • Pázmány Péter sétány
  • Rákóczi híd
  • Nádorkert
  • Budafoki út

Fürje Balázs pénteki kapcsolódó Facebook bejegyzésében kitért arra, hogy

a fejlesztéssel új átszállási kapcsolatok jönnek létre: Nádorkert megállónál az 1-es villamosra és az épülő Déli Körvasútra. A Szent Gellért téren északra a 19-es, 41-es és 56-os, illetve Pest felé a 47-es és 49-es villamosokra. Budai Fonódóval mind a négy metróvonal átszállás nélkül elérhető lesz.

 

Több mint másfél kilométeren füves pályán haladnak a szerelvények

Vitézy Dávid úgy folytatta: a tervezési munka már eljutott abba a fázisba, hogy részletes rajzokon bemutatták az egész vonalat, a megállók helyét, a villamossal párhuzamosan kiépítendő folyamatos kerékpárutat, azt, hogy hol lesznek járdák, zebrák, zöldfelületek.

A beruházás egyik célja, hogy a jelenleg az autók uralta útvonalon nagyobb helyet kapjon a közösségi közlekedés, a gyalogosok, a kerékpárosok, a fák.

A zöldfelületek bővítését szolgálja, hogy a tervek szerint, ahol csak lehet, vagyis a pálya hosszának több mint felén, 1,6 kilométeren füves vágányok készülnek majd.

A vezérigazgató kitért arra, hogy a legtöbb kérdés a megállók elhelyezkedésére, a biciklis és gyalogos közlekedés feltételeire vonatkozott. A fórumon igyekeztek bemutatni, hogy a sokszor szűkös hely adta kereteken belül, hogyan próbálták a tervezővel közösen megtalálni a legjobb megoldásokat.

A fórumról felvétel készült, a videó és a prezentáció anyaga a BFK honlapján rövidesen elérhető lesz.

A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.

VasútfejlesztésBudapest Fejlesztési Központ (BFK)Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.Budapestvillamoshálózat fejlesztésbudai fonódó villamos