A budai fonódó villamoshálózat fejlesztésének a második üteme a BFK irányításával valósul meg.
Több alkalommal beszámoltunk a budai fonódó villamoshálózat kiépítésének második üteméről, amelynek végleges egyesített engedélyezési és kiviteli terveit a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. készíti el.
A tervezést a Fővárosi Önkormányzattal kötött megállapodás alapján a kormány finanszírozta, a fejlesztés irányítását Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár felügyelete mellett a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) végzi.
Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója csütörtöki Facebook bejegyzésében olvasható információk szerint sikeres online fórumot tartottak a budai fonódó villamoshálózat déli meghosszabbításáról.
A budai fonódó villamoshálózat fejlesztése a második ütemben a Duna partján folytatódik a Szent Gellért tértől délre a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon át a Kopaszi-gát térségéig.
A 2,8 kilométer hosszú új villamosvonalon hét megálló lesz mindkét irányban.
Fürje Balázs pénteki kapcsolódó Facebook bejegyzésében kitért arra, hogy
a fejlesztéssel új átszállási kapcsolatok jönnek létre: Nádorkert megállónál az 1-es villamosra és az épülő Déli Körvasútra. A Szent Gellért téren északra a 19-es, 41-es és 56-os, illetve Pest felé a 47-es és 49-es villamosokra. Budai Fonódóval mind a négy metróvonal átszállás nélkül elérhető lesz.
Vitézy Dávid úgy folytatta: a tervezési munka már eljutott abba a fázisba, hogy részletes rajzokon bemutatták az egész vonalat, a megállók helyét, a villamossal párhuzamosan kiépítendő folyamatos kerékpárutat, azt, hogy hol lesznek járdák, zebrák, zöldfelületek.
A beruházás egyik célja, hogy a jelenleg az autók uralta útvonalon nagyobb helyet kapjon a közösségi közlekedés, a gyalogosok, a kerékpárosok, a fák.
A zöldfelületek bővítését szolgálja, hogy a tervek szerint, ahol csak lehet, vagyis a pálya hosszának több mint felén, 1,6 kilométeren füves vágányok készülnek majd.
A vezérigazgató kitért arra, hogy a legtöbb kérdés a megállók elhelyezkedésére, a biciklis és gyalogos közlekedés feltételeire vonatkozott. A fórumon igyekeztek bemutatni, hogy a sokszor szűkös hely adta kereteken belül, hogyan próbálták a tervezővel közösen megtalálni a legjobb megoldásokat.
A fórumról felvétel készült, a videó és a prezentáció anyaga a BFK honlapján rövidesen elérhető lesz.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Tetőépítés és -felújítás előtt számos olyan döntést kell meghoznunk, ami nagymértékben befolyásolja, hogy otthonunk milyen mértékben és mennyire hosszú távon tartja meg a beköltözéskor kialakított komfortfokozatot. Tartósság terén nem érdemes kompromisszumot kötni, hiszen egy családi háznak generációkon átívelően kell megőriznie az állagát, amelyhez elengedhetetlen a megfelelő termékek és megoldások alkalmazása. Nézzük, miket érdemes szem előtt tartani!
Az Árpád híd a főváros legnagyobb forgalmú Duna-hídja, naponta átlagosan mintegy 150 ezer jármű halad át rajta. Az átkelő cserére szoruló dilatációs rendszerét a Colas szakemberei a nyári szünetben, a forgalom folyamatos fenntartása mellett, éjjeli munkavégzéssel cserélték ki. Megmutatjuk, mi történt a IX. pillérnél míg megpihent a város!