A BFK megrendelésére tavaly év eleje óta zajlik a Városliget autómentesítését szolgáló közlekedési fejlesztések előkészítése.
Újabb mérföldkő a Városliget autómentesítéséhez: megjelent a Kós Károly sétány autóútból valódi sétánnyá alakításának tervezéséről szóló tender – olvasható Vitézy Dávid, a BFK Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának pénteki Facebook bejegyzésében.
A poszt felidézi, hogy több mint hatvan éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül, így Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon ma akkora forgalom, mint a Petőfi hídon.
A Városliget megújításával ezen változtatni szükséges – tette hozzá Vitézy Dávid.
A bejegyzés kitér arra, hogy Budapest első számú közparkjának autómentesítése a kormány célja, melyet a Fővárosi Önkormányzat is támogat. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a kormány ezért 2020 nyarán úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől, és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa és a kormány döntése alapján BFK megrendelésére tavaly év eleje óta zajlik a Városliget autómentesítését szolgáló közlekedési fejlesztések előkészítése.
A kormányhatározatban rögzített célok és intézkedések az alábbiak:
Az M3-as autópályán a térségbe érkező autók számának csökkentésére és első lépésben a forgalomnövekedés megállítására természetesen ezek az intézkedések önmagukban nem elégségesek.
Ezért az északkeleti régió vasútvonalainak (veresegyházi, hatvani vonal, gödöllői hév) fejlesztésével, az agglomerációs megállókban és állomásokban létesülő P+R-parkolókkal együtt kell ezeket az intézkedéseket megvalósítani. A felsorolt fejlesztéseken a BFK jelenleg is dolgozik a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretében – tette hozzá végül a vezérigazgató.
A SWIETELSKY Vasúttechnika évekkel ezelőtt azzal a céllal indította útjára ösztöndíjprogramját, hogy lehetőséget kínáljon a fiatal mérnökhallgatóknak, hogy az egyetemen megszerzett elméleti tudást valós projektek során kamatoztathassák. A vállalat az eltelt évek tapasztalataira építve idén ősszel újabb lehetőséget kínál a BME hallgatói számára.
Két vármegyét érintő vasúti korszerűsítés mérnöki és műszaki ellenőri feladataira írt ki közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium. A nyertes ajánlattevő a 140. számú vasútvonal, Kiskunfélegyháza- Szeged-Rendező szakaszának modernizációjában vehet részt.