Egyedülálló videóban mutatjuk meg a Swietelsky Vasúttechnika osztrák anyavállalatának fischamendi telephelyét, műhelyeit.
Öt csarnokban több száz, a legmodernebbek közé tartozó vasúti nagygép javítását, karbantartását végzi Fischamendben a Swietelsky AG Bahnbau. Korábbi, beharangozó cikkünkben már mutattunk fotógalériát a Swietelsky Vasúttechnika Kft. osztrák anyavállalatáról, most egyedülálló videóban látható a műhelyekben folyó munka.
A különböző funkciójú nagygépeket a legnagyobb szakértelemmel gondozzák: egyenként több hetet töltenek a hangárban, hiszen valamennyi kopóalkatrészt kiszerelnek belőlük, majd ellenőrzik, felújítják és csak azután szerelik vissza a járműbe. Nem véletlen, hogy a SWIETELSKY a nagygépek fejlesztésével és használatával forradalmasítani tudta a vasútépítést Európában.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.