Így kezdődhet el a vasútfejlesztés a Balaton északi partján
regionalbahn.hu

Így kezdődhet el a vasútfejlesztés a Balaton északi partján

magyarepitok.hu

2018.01.05. 14:52

Szabadbattyán és Balatonfüred között egy 64,5 kilométeres pályaszakaszt villamosítanak és 4 állomást építenek át.

Hirdetés

Elrajtolhat a 29-es vasútvonal Szabadbattyán-Balatonfüred szakaszának felújítása – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló projektben a pályát villamosítják, illetve több más tervezési és kivitelezési munkát is el fognak végezni.

A beruházás során többek között

  • 64,5 kilométernyi vasúti vonalon 50 Hz-es, 2x2,25 kV-os váltóáramú felsővezetéket helyeznek fel,

  • felsővezeték energia távvezérlési rendszert alakítanak ki,

  • egy új villamos vontatási alállomást építenek,

  • 6 vasúti átjárót adnak át

  • és 44,6 kilométeren végeznek el szabályozási munkálatokat.


Négy állomás teljesen megújul

Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásait átépítik, 55 centiméteres magasperonokat alakítanak ki kiselemes burkolattal. Alsóörsön egy felsővezetéki járműtároló épület is elkészül, 7 állomás pedig esőbeállót kap.

 

A nyári vakációzók kedvenc vasútvonalát villamosítják

A Balaton északi partján Tapolcáig haladó 29-es vasútvonal turisztikai szempontból kiemelt jelentőségű. A vakációzók jelentős része ezen a pályán keresztül éri el a kiszemelt szálláshelyét nyáron. A Balaton szemközti oldalán az M7-es autópálya részben leveszi az ott futó vasúti pályáról a terhelést, de északon az 1909-ben épült egyvágányos szakasz mellett nem halad ilyen nagy forgalmú út.

vasútfejlesztésBalatonfüredAlsóörsNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)SzabadbattyánPolgárdiBalatonkeneseBalatonfűzfő