A Mészáros és Mészáros és a Vasútépítők munkájának köszönhetően 15,7 kilométer hosszan bővül ki a pálya, fél évvel későbbre pedig már Pusztaszabolcsig elkészül a korszerűsítés.
Ütemterv szerint halad a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonal korszerűsítésével a Mészáros és Mészáros Kft. és a Vasútépítők Kft. konzorciuma. A beruházó NIF Zrt. közleményéből kiderült, hogy az első ütemmel, azaz a Százhalombatta és Ercsi elágazás közötti szakasszal 2020 nyarára készül el a két cég.
A 15,7 kilométeres szakasz felújításának keretében 12,98 km hosszan új nyomvonalon épül ki a kétvágányú pálya. A pályabővítés miatt szükséges a MOL Dunai Finomító környezetében lévő vasút feletti közúti híd meghosszabbítása. A hidat az átépítési munkálatok ideje alatt lezárják a forgalom elől.
A zavartalan közlekedés érdekében ideiglenes híd épült, a következő időszakban pedig a hídhoz kapcsolódó terelő utak kiépítése zajlik majd.
A fentiek miatt január 28-án hétfőn 9 órától lezárják a gépjármű forgalom elől a százhalombattai Olajmunkás utat (51309 j. út) a körforgalomtól a település irányába. A lezárás ideje alatt az Olajmunkás úton töltésépítés és a pályaszerkezeti rétegek építése zajlik majd. Az ideiglenes híd északi oldalán (a körforgalom és a 6-os főút közötti szakaszon) a kapcsolódó terelőút nyomvonalát építik ki. Az autósok a 6-os főút irányából, a körforgalmon keresztül érhetik el a finomítót. A lezárás a gyalogosokat, a kerékpárúton közlekedőket és a vasúti közlekedést nem érinti, azonban az érintett szakaszon lévő Volánbusz megállót ideiglenesen áthelyezik.
A munkálatok várhatóan március elejére készülnek el, ekkor nyitják meg az Olajmunkás utat a gépjármű forgalom és a Volánbuszok előtt. Az ideiglenes hídhoz csatlakozó út kiépítése miatt március elején még várható terelés a körforgalom és a 6-os főút közötti szakaszon. Ez idő alatt félpályán haladhat majd a forgalom jelzőlámpás irányítás mellett.
Március közepén forgalomba helyezik az elkészült terelőutat és az ideiglenes hidat is. Amíg a meglévő közúti híd átépítése zajlik, ezeken keresztül lehet majd megközelíteni a MOL Dunai Finomítót mind személy-, mind tehergépjárművekkel.
A második ütem, azaz az Ercsi elágazás és Pusztaszabolcs közötti szakasz korszerűsítése, a biztosítóberendezés és ETCS 2 kiegészítő munkálatok 2020 decemberében fejeződhetnek be. Megvalósul a teljes vasúti pálya korszerűsítése, valamint új elektronikus biztosítóberendezést, korszerű utastájékoztatási és távközlési rendszert építenek ki. A fejlesztésnek köszönhetően kis szakaszon 120 km/h, nagyobb részt 160 km/h sebességgel haladhatnak majd a vonatok és több állomás és megállóhely is megújul.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.