A hetedik alkalommal megrendezett Infrastruktúra Kupán dobogós helyezést tudhat magáénak többek közt a Ke-Víz 21 és a Colas is.
Idén immár hagyományszerűen rendezték meg a VII. Infrastruktúra Kupát és Családi Napot a budapesti Ikarus Sporttelepen, ahol számos, a hazai építőipar élvonalába tartozó vállalat futballcsapata mérte össze magát barátságos mérkőzések keretében. A rendezvény főtámogatója a Swietelsky Magyarország Kft. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. volt és a PromoSport Kft. szervezésében valósult meg.
Az előző tornák gyakorlatát követve az Infrastruktúra Kupával párhuzamosan zajlott – 15 csapatos, részvételi rekordot döntő mezőnnyel – a NIF Kupa, amelyre a nap fő eseményét támogató vállalatok csapatai neveztek be.
Az eseményt Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és az esemény fővédnöke nyitotta meg. A reggel 9 órakor kezdődő mérkőzésekkel egy időben egy főzőverseny is kezdetét vette – itt szintén az építőipari vállalatok csapatai ragadtak fakanalat. A rendezvény keretében, a családi nap részeként számos szórakoztató program – többek közt autós szimulátor, ugrálóvár, arcfestés és mini KRESZ-park is várta a gyerekeket.
Szalay Gergő, a PromoSport Kft. ügyvezetője a köszöntőjében elmondta, hogy egy ilyen, az amatőr szinten elsőrangúnak nevezhető focitorna közösségépítő, illetve kapcsolaterősítő rendezvénynek számít, aminek az egyik fontos üzenete az, hogy ne csak a sportolók jöjjenek ki a pályára.
Lapunk a rendezvényen Szakács-Fehérváry Gáborral, a Colas üzletfejlesztési igazgatójával beszélgetett a vállalat részvételéről a rendezvényen. Az igazgató elmondta, hogy a Colas már a kezdetektől, évről évre aktív részese az Infrastruktúra Kupának és az esetek jelentős részében az élvonalban végzett. Futballcsapatában a Colas valamennyi leányvállalatából van játékos, így ilyen szempontból elég színes az összetétel – teszi hozzá Szakács-Fehérváry.
Az igazgató hiánypótló rendezvényként említi az Infrastruktúra Kupát, ahol az építőipar színe-java képviseli magát, és nagy előnyeként említi, hogy lehetőséget teremt a vállalatok számára kötetlen formában megismerni egymást vagy kapcsolatot tartani egymással.
A nap végén a VII. Infrastruktúra Kupa dobogós helyezéseit az alábbi csapatok nyerték el:
I. Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV)
II. BKK
II. Magyar Közút
IV. Budapest Airport.
A NIF Kupa pedig ezeknek a csapatoknak hozott helyezéseket:
I. Ke-Víz 21 Zrt.
II. Colas Magyarország
III. Swietelsky Vasúttechnika Kft.
IV. Terra 21 Kft.
A torna egyik legeredményes játékosaként Kiss Endre a Magyar Közúttól lett a gólkirály, rajta kívül még hárman találtak hat alkalommal a kapuba, a legjobb négy között viszont már csak a „közutas” játékos volt eredményes.
A NIF Kupa 2019-nek Nagy Róbert Attila, a névadó fő ámogató NIF Zrt. vezérigazgatója volt a fővédnöke. A rendezvényen egy év alatt megduplázódott a résztvevő vállalatok száma, idén már 16 építőipari cég csapata csatlakozott a programhoz, amelyen a szponzorok is magas színvonalú focit mutattak be.
A focipályák szomszédságában megszervezett bográcsos főzőversenyen a Magyar Közút Zrt. és a MobilTrans Zrt. csapatai győzedelmeskedtek.
A rendezvény támogató és egyben résztvevői között az alábbi cégek szerepeltek: Colas, A-Híd Zrt., Strabag, Terra 21 Kft., HE-DO Kft., R-Kord Kft., V-híd Zrt, MobilTrans Zrt., Profi-Bagger Kft., Belfry PE Kft., Ferrobeton Zrt., MVM Group, SW Umwelttechnik, az együttműködő partnerek között szerepelt pedig többek közt a Sika Hungária Kft., a Dömper Kft., a Zemplénkő Kft. vagy a Homlok Építő Zrt. is.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.