A vonal korszerűsítésén a MÁV FKG megbízásából a Swietelsky Vasúttechnika Kft. gépparkja is dolgozott.
Folyamatosan nyomonkövetjük a MÁV Zrt. 100a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalának felújítását. A korszerűsítés 2020-ban kezdődött a Nyugati pályaudvar és a Városligeti elágazás között, majd a Vecsés–Üllő és az Üllő−Monor szakasz felújításával folytatódott tavaly.
A kivitelezés a MÁV leányvállalata a MÁV FKG mintegy száz szakemberének közreműködésével zajlik, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.
Az Üllő−Monor szakaszon az FKG megrendelésére a Swietelsky Vasúttechnika Kft. gépparkjának meghatározó tagjai, az RM 80 UHR ágyazatrostáló gép és a 3X vágányszabályozó géplánc is dolgozott, melyről korábban lapunkban galériát is közöltünk.
Idén június 17-től július 10-ig Vecsés állomás és térségének felújítására kerül sor; hétköznapokon Vecsés és Üllő, a hétvégi napokon Pestszentlőrinc és Üllő között végeznek karbantartást
– derült ki a vasútvállalat június 15-i közleményéből.
A Versenyképes vasúti infrastruktúra program keretén belül
A Dózsa György úti átjárót többször is lezárják időszakosan. Az elővárosi és a távolsági vonatok menetrendje jelentősen módosul a ceglédi, a debreceni, a szegedi és a lajosmizsei vonalakon. A részletekről a MÁVINFORM oldalán lehet tájékozódni.
A tájékoztatás szerint a főváros agglomerációjának legnagyobb forgalmú pályáján naponta több mint 200 személyszállító és 50 tehervonat közlekedik. Ezt a szakaszt évente több mint 3,5 millióan, a távolsági közlekedéssel együtt pedig mintegy 11 millióan veszik igénybe.
Három, légkondicionált liftet épül, amellyel a vonattal utazók akadálymentesen elérhetik a gyalogos felüljárótól a tatabányai állomás peronjait és a parkolót.
Összesen 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat, azok alatt pedig több mint 105 ezer tonna zúzott követ rostáltak és cseréltek az ágyazatban.