Novemberre befejeződnek a munkálatok, megszűnik a napközbeni vágányzár, újra sebességkorlátozások nélkül járnak majd a vonatok Üllő és Monor között.
Befejezték az Üllő-Monor szakasz közötti egyik vágány felújítását - adta hírül a MÁV Zrt. sajtóközleménye. A ceglédi 100a vonal Üllő–Monor szakaszának felújítása augusztus végén kezdődött meg a MÁV FKG kivitelezésében.
A ceglédi vonal felújításának idei második ütemében két vágányon felváltva dolgoznak, hogy a vonatközlekedés mindig biztosítva legyen. A kivitelezés ütemtervnek megfelelően zajlik, szeptember végére befejeződött az egyik vágány átépítése, amit szeptember végén visszaadtak a forgalomnak. Ezt követően a másik vágányon is elindulhatott a munkavégzés, ami október végéig tart.
Novemberre befejeződnek a munkálatok, megszűnik a napközbeni vágányzár, és újra zavartalanul közlekedhetnek a vonatok sebességkorlátozások nélkül.
A közlemény szerint a munkák során a vágányátépítést és a szükséges váltócseréket végezték el, illetve megerősítették a felsővezetéki hálózatot. A második vágányon jelenleg a hosszúsínek lehúzása zajlik, és megkezdődött a szakaszon az ágyazatrostálás és nagygépes vágány átépítés is.
A kivitelezés a MÁV FKG több mint száz szakemberének közreműködésével zajlik, számos munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával.
Novemberben még Vecsés és Monor állomásokon a felsővezetéket és a biztonsági berendezést érintő munkák zajlalak majd, ezeket vonatmentes időszakban, éjszakánként végzik el, ezért a közlekedést nem fogja zavarni, és nagyobb zajhatás sem várható.
A beruházásról, a megváltozott menetrendről és az érintett útátjárók lezárásáról a www.mav.hu/100a oldalon tájékozódhatnak az utasok.
Mindössze 14 hónap alatt épült meg a Duna-Tisza-csatorna felett átívelő 54,4 méter hosszú kétvágányos vasúti híd.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.