Miközben a felszínen nyugalom van, a SWIETELSKY Építő Kft. az M3-as metró Lehel tér-Deák tér-Nagyvárad tér szakaszán több állomáson is nagy tempóban dolgozik. Már a folyamat logisztikája is látványos: tekintsék meg az erről készült képriportot.
Mintegy 55 tonna acélból és fél kilométernyi kábelből áll össze 1-1 mozgólépcső, melyek a szétbontást követően a főváros szívéből a dél-pesti remízbe jutnak. Elszállításra kerül többek között
A SWIETELSKY Építő Kft. végzi az M3-as középső szakaszán az állomások felújítását: a Ferenciek terén és az Arany János utcában tavasz óta, a Corvin-negyednél és a Semmelweis Klinikáknál pedig nyár közepe óta dolgoznak teljes erőbedobással. Emellett a metróforgalom zavartalan működése mellett a Nyugati pályaudvar mozgólépcső lejtaknájában és a Deák Ferenc teret akadálymentesítő liftaknán is folyik a munka.
A középső szakasz, melynek megállóit a SWIETELSKY Építő Kft. építi át, a Nagyvárad tértől a Lehel térig tart, a felújítási munkálatok november 7-től teljes vágányzár mellett folytatódnak. Az alagutak fejújítását külön tenderben, eltérő vállalkozás végzi el.
A munka során teljes modernizáláson esnek át az állomások, melynek a cikk elején említett bontási folyamat is a része - enélkül nem újulna meg az állomások szerkezete és arculata sem. Többször is megjelentettünk már képriportokat a középső szakasz megállóin zajló munkálatokról, most a szállítás különböző módjairól állítottunk össze egy részletes galériát olvasóinknak.
Az anyagmozgatás során a Határ út és a Kőbánya-Kispest között található BKV-remízben kialakított ezer négyzetméter nagyságrendű SWIETELSKY Építő Kft. telepre jutnak el a megújulásra, újrahasznosításra, szanálásra, vagy éppen akár múzeumba szánt elemek. (A Közlekedési Múzeum például a az emblematikus narancssárga székek egy részére is igényt tartott.)
Az említett elemek elszállítása három féle módon történik meg:
A lejtaknák más okból is érdekesek: az akadálymentes közlekedés ugyanis a tér hatékonyabb használatával kerül kialakításra. A mozgólépcsők közvetlen szomszédságában pedig magyar metróállomásokon eddig nem látott, ferdepályás felvonókat építenek.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.