Három állomást adnak át a forgalomnak a SWIETELSKY Építő és a Swietelsky Vasúttechnika munkájával.
Befejeződött a Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed és a Kálvin tér metróállomások felújítása, ezért szombattól már a Kálvin térig jár az M3-as metró a vonal déli szakaszán – írja közleményében a Budapesti Közlekedési Központ. A 21. századi és retro elemeket kinézetében egyszerre ötvöző, technológiájában modern állomásokat a SWIETELSKY Építő Kft. újította fel, a pályaépítési munkákat, melyek szintén a forgalomba adás feltételei, pedig a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végezte el a BKV Zrt. megbízásából, egy-egy átfogó és még több jelenleg is épülő elemet tartalmazó szerződés részeként.
Az állomások különlegessége, hogy mindháromban ferdeliftek is járnak a mozgólépcsők mellett, így ezeket is igénybe veheti az utazóközönség.
Ennek megfelelően május 14-től hétköznap napközben Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér, valamint a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között járnak a szerelvények, amelyek azonban a Nagyvárad téren nem állnak meg, csak áthaladnak. A Kálvin tér és Göncz Árpád városközpont között pedig metrópótló buszokkal lehet utazni. Hétköznap esténként és hétvégén egyelőre csak a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró.
Mindemellett a közlemény a metrófelújítás egy másik fontos részére is kitér: több állomás átépítésére és akadálymentesítésére. A Nagyvárad téren és a Lehel téren a Swietelsky Építő Kft. munkájával most értek el ehhez a fázishoz, a STRABAG Építőipari Zrt. által már az északi szakasz részeként 2019-ben átadott és átépített Dózsa György út állomáson pedig 2021 júliusa óta dolgozik ugyanez a cég az utólagos akadálymentesítési feladatokon.
Egy hónapon belül véget érnek a munkák a STRABAG kivitelezésében.
Komoly kihívásokat támasztott az M3-as metró középső szakaszának felújítása a kivitelezők felé. Ebbe avat be minket a KÉSZ Metaltech Kft.