2024.11.12, Kedd
Így fog kinézni a Déli Körvasút Népliget megállója – látványtervek
Látványtervek, térkép: BFK és NIF

Így fog kinézni a Déli Körvasút Népliget megállója – látványtervek

nif.hu, magyarepitok.hu

2021.01.15. 13:27 - Szabó Ákos

A fővárosi és agglomerációs közlekedésnek nagy előrelépést jelentő projektet a BFK és a NIF közösen valósítja meg. Most nem csupán a látványterveket tették közzé, hanem a tervezőket is megnevezték.

Hirdetés

Indul a Déli Körvasút fontos dél-pesti új megállójának tervezése is (a fejlesztésről lapunk számos alkalommal beszámolt már) - derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményéből. Kiválasztották a győztes tervezőt a Népliget sarkában létesítendő vasútállomáshoz (a projektben három új állomás épül).

 

 

A Népliget megálló legfőbb funkciója az lesz, hogy

  • a Tatabánya, Székesfehérvár, Pusztaszabolcs vagy éppen Gyömrő, Pécel irányából érkező elővárosi vonatok utasai elérhessék az M3-as metrót az Ecseri úti állomáson,
  • valamint a népligeti Volánbusz-pályaudvart,
  • illetve a Népliget térségéből közvetlen kapcsolat nyíljon a vonatok elővárosi célpontjai felé vagy a jövőben akár vonattal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.

Az Üllői út feletti vasúti hídtól keleti irányba, a Népliget zöld tömbje mellett húzódó peronokról a közeli lakótelepek, irodaházak, a 3-as villamos és az épülő új kézilabda-csarnok is megközelíthető lesznek.

 

Gyorsan, kényelmesen, esztétikusan

 

 

Az előzetes terveket a BFK és a NIF három építészirodától is bekérte, ezek közül választották ki a győztes tervet. A döntés értelmében a Főmterv Zrt., mint a vasútvonal ezen szakaszának tervezője irányításával a PARAGRAM Studió Kft. és a SporaArchitects Kft. építészirodák tervezik meg az új budapesti vasúti megállót (illetve a SporaArchitects megbízásából a Zoa Studió is részt vesz a feladatban a látványtervek megalkotásával).

A most kezdődő építészeti tervezés során igényesen kell megoldani a helyszín adottságaiból következő kihívást és a védett, kényelmes átszállási útvonalat biztosítani a vasút és a metróállomás között az utasoknak.

A cél, hogy minél rövidebben, minél kellemesebb körülmények között, egy fedett sétányon tudjanak átszállni vonatról metróra az utasok.

Ezt szolgálja, hogy a 3-as metró felújítása során az Ecseri út állomásnak készül egy új kijárata a belvároshoz közelebbi végén az Üllői úti mentén, és a vasúti megálló elhelyezése is erre keresi a megoldást.

 

A közvetlen környék is jól jár

 

 

A peronok az Üllői úttól északkeletre helyezkednek el, északkeleti végükről közelíthető meg a metróhoz és a 3-as villamoshoz vezető sétány, és itt lesz a helyi buszok megállója is. Ez a kapcsolat kiszolgálja a Bihari utcai és a József Attila lakótelepeket is.

A sétány folytatása a vasút túloldalán egyben a Népliget új, déli kapuja is lesz. Ugyanakkor a peronok másik, délnyugati végén is lesz lejárat, erre lehet eljutni majd az új, sportcsarnokba és a Népliget melletti buszpályaudvarhoz.

 

A Déli Körvasút első üteme már épül

A Déli Körvasút fejlesztése a Déli összekötő vasúti híd átépítésével kezdődött a NIF Zrt. beruházásában a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezásében. A régi két felszerkezet helyett három teljesen új épül 425 tonnás acélszerkezeti elemek beemelésével a Dunáról. Az első hídszerkezet már több mint félig elkészült (a folyamatot lapunk több videóval is dokumentálta).

 

 

Galéria

AktuálisBudapestNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Budapest Fejlesztési Központ (BFK)Déli körvasútNépligetFőmterv Mérnöki Tervező Zrt.Duna Aszfalt Zrt.PARAGRAM Stúdió Kft.SporaArchitects Kft.építőipari cégek

Hírlevél

Hirdetés