A Nagykanizsa és Zalaszentiván közötti szakaszt uniós pénzből korszerűsítik. A projekttel egy tavalyi beruházást folytatnak, így elkészültével a teljes Szombathely-Nagykanizsa vonal modernizációja lezárul.
Folytatódik a dunántúli vasútfejlesztési projekt, most a 17-es vasútvonal Zalaszentiván-Nagykanizsa szakaszára írtak ki pályázatot, melynek során a kivitelezés terv is el fog készülni – derül ki az EU közbeszerzési adataiból. A fejlesztés az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (IKOP) valósul meg, a korábban bejelentett 1500 milliárdos vasútberuházási projektsorozat részeként. A 17-es vonal északi, Szombathelytől Zalaszentivánig tartó szakaszát tavaly decemberben adták át, a most tervezett szakasszal befejezik a teljes vonal modernizációját.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) most induló fejlesztése során elkészül az 53 kilométeres egyvágányú szakasz villamosítási és a pálya szűk keresztmetszetének kiváltási terve. Emellett a megvalósíthatósági tanulmányt, az engedélyezési tervet és a kivitelezési tenderdokumentációt is összeállítják. A kiírás szerint a projekt során távközlési vezetékeket is felszerelnek a vasúti pálya felett, figyelembe veszik a csökkent mozgásképességű emberek igényeit és a modern környezetvédelmi előírásokat is.
A létesítmény a MÁV Zrt. beruházásában, a Magyar Építő Zrt. kivitelezésével valósul meg.
A fejlesztés alatt álló csarnokban 4200 négyzetméter raktár-, valamint 1000 négyzetméter modern irodaterület kap helyet.
Leglátványosabb részéhez érkezett a kivitelezés. A szerkezetállításon 5 szerelőkosaras emelő, 3-4 daru és átlagosan 40 fő szerelő dolgozik egyszerre.