A Strabag és a Geiger a Marosvásárhely térségében épülő szakaszból 13,7 kilométernyi úttal készült el.
Miközben a magyar M4-es autópálya erdélyi folytatása idén sem tudott eljutni a kivitelezésig, egy másik szakaszáról jó hírt közölt Lucian Sova, román szállításügyi miniszter. Eszerint az A3-as, észak-erdélyi autópálya 13,7 kilométeres Radnót (Iernut) és Nyárádtő (Ungheni) közötti szakaszát még idén megnyitják. A pálya 10,1 kilométeres részét az osztrák Strabag, 3,6 kilométeres részét pedig a német Geiger társaság építette.
A politikus azt követően nyilatkozott erről az Agerpresnek, hogy meglátogatta az épülő autópálya Maros megyei szakaszait. Elmondása szerint még az idén megnyílik a pályaszakasz, jelenleg az átvételt megelőző formaságok zajlanak, minőségi és biztonsági céllal.
Az A3-as autópálya 588 kilométeréből 2004 óta egy bukaresti 56 kilométeres szakaszt adtak át, illetve a Kolozsvár mellett elhaladó 62 kilométeres Magyarnádas-Aranyosgyéres szakaszt.
Aranyosgyérestől Marosvásárhelyig öt kisebb szakaszra osztva összesen 52 kilométeren folyik építkezés. Közülük a Strabag és a Geiger szakasza mellett a Maroskece (Chetani) és Radnót közötti 17,9 kilométeres szakasz áll a legjobban, itt a munkálatok 57,8 százaléka készült el.
Szintén az észak-erdélyi térség fejlesztését szolgálja az A3-as autópálya és a dél-erdélyi A1-es között épülő A10-es, amelyen júliusban Nagyenyednél adtak át egy 30 kilométeres szakaszt.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.